Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 96 modell 523i som har begynt å fuske litt. Etter diagnose test tidligere i høst skiftet jeg veivakselføler. Billen fungerte helt fint, inntil den nå nylig igjen har begynt å fuske litt. Bilen er tungstarta, akser veldi dårli, hakkete akselerasjon, og putrer litt når man løser den på clutchen. Dette var et problem som kom over natten. Hadde ny diagnose test i helgen, men den gav ingen utslag. De anbefalte meg en coil test.

Noen som har tips til meg hva det kan vere??

Skrevet

Vet ikke, men min nye veivføler holdt bare i 14 dager føre jeg måtte bytte igjen.......................

Kan jo prøve å koble den av og se hvordan motoren går da?????

Skrevet

Skal den gå i det hele tatt da når sensor på veivaksel er gåen ? Skal vel gå i nødmodus da vel.

Du har jo sensor for kamaksel også som kan skape slike problemer.

Skrevet

Takk for gode svar.

Utelokker følerene, i og med at diagnosen ikke viste noe på d. Skal ta en coiltest på mandag tenker jeg.

Viss d var katalysator, burde ikke problemet komme litt sigende liksom? Jeg slokte bilen om kvelden, og om morgenen var den stikk motsatt av hva den var...

Skrevet
Takk for gode svar.

Utelokker følerene, i og med at diagnosen ikke viste noe på d. Skal ta en coiltest på mandag tenker jeg.

Viss d var katalysator, burde ikke problemet komme litt sigende liksom? Jeg slokte bilen om kvelden, og om morgenen var den stikk motsatt av hva den var...

Katalysator feil kan komme brått,keramikken løsner og tetter for eksosen bakover.

Skrevet

Verkstedet startet med diagnosetest på nytt, og fikk feilmelding på veivakselføler. Forstår ikke dette, men får vertfall ny på garantien. Håper detteløser problemet.

Ved vilken KM-stand har dere fått problem med katalysator?

Skrevet

Da var feilen utbedret. Det viste seg at veivaksel føleren jeg kjøpte ny tidligere i høst var gåen igjenn. Byttet denne i helge, og nå går bilen som en klokke:)

Takk for svar folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...