G-RACING Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Har en 96 modell 523i som har begynt å fuske litt. Etter diagnose test tidligere i høst skiftet jeg veivakselføler. Billen fungerte helt fint, inntil den nå nylig igjen har begynt å fuske litt. Bilen er tungstarta, akser veldi dårli, hakkete akselerasjon, og putrer litt når man løser den på clutchen. Dette var et problem som kom over natten. Hadde ny diagnose test i helgen, men den gav ingen utslag. De anbefalte meg en coil test. Noen som har tips til meg hva det kan vere??
TerjeAa Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Vet ikke, men min nye veivføler holdt bare i 14 dager føre jeg måtte bytte igjen....................... Kan jo prøve å koble den av og se hvordan motoren går da?????
jolly Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Skal den gå i det hele tatt da når sensor på veivaksel er gåen ? Skal vel gå i nødmodus da vel. Du har jo sensor for kamaksel også som kan skape slike problemer.
Langemann Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Har selv hatt bytte av katalysator på min 523 97'. Ganske like symptomer som på din. Stikk innom Svendsen eksos eller lignende. Be dem sjekke katalysatoren for deg.
Bonden Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Disse motorene går ikke uten veivføler .Deffekt kattalysator er en gjenganger på 523 modellene men også kamgiver.
fosland Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 coil test høres ut som en god plan egentlig, de kan gi de problemene du beskriver.
G-RACING Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 Takk for gode svar. Utelokker følerene, i og med at diagnosen ikke viste noe på d. Skal ta en coiltest på mandag tenker jeg. Viss d var katalysator, burde ikke problemet komme litt sigende liksom? Jeg slokte bilen om kvelden, og om morgenen var den stikk motsatt av hva den var...
G-RACING Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Skrevet Januar 14, 2008 Coiltesten idag vil gi meg et svar håper jeg. Pluggene var skiftet tidligere i høst, så de skal nok vere bra
bjalle Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Takk for gode svar.Utelokker følerene, i og med at diagnosen ikke viste noe på d. Skal ta en coiltest på mandag tenker jeg. Viss d var katalysator, burde ikke problemet komme litt sigende liksom? Jeg slokte bilen om kvelden, og om morgenen var den stikk motsatt av hva den var... Katalysator feil kan komme brått,keramikken løsner og tetter for eksosen bakover.
turtell76 Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 halloen. har akurat samme feil på min 523 96. mistenker og det er coil feil.
G-RACING Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Verkstedet startet med diagnosetest på nytt, og fikk feilmelding på veivakselføler. Forstår ikke dette, men får vertfall ny på garantien. Håper detteløser problemet. Ved vilken KM-stand har dere fått problem med katalysator?
turtell76 Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 katalysator på min ble byttet på 230000 nå er den gått 245000, og har samme symtomer som på din.
G-RACING Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Da var feilen utbedret. Det viste seg at veivaksel føleren jeg kjøpte ny tidligere i høst var gåen igjenn. Byttet denne i helge, og nå går bilen som en klokke:) Takk for svar folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå