Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle skifte parklys pære idag men parklys holder nr 7 var ødelagt slik at pære satt løst på. Klarte selvfølgelig miste parklys pæren inne i lykta under bytte.

Spørmålet mitt er om jeg f,eks kan skru ut de 3 skruene på nr 14, plukke ut del nr 3 for å plukke ut parklys pæren eller må jeg ut med grillen etc..?

u05yv313v2csobsyjt9t.png

Spørmål 2: Om jeg skal ha av spyler tanken (store delen), får jeg løsnet motoren fra tanken uten ødellegge noe eller må jeg fjerne slangene inn på spyler motor?

Skrevet

Takker for hjelpen så langt todleif :-).

Hva med spyler tanken?

Da får prøve når jeg for andledning.

Skrevet

Jepp, det gikk det gitt :-).

Løsnet den lille spyler væsketanken, løsnet 2 motorer fra store tanken ved å dra de rett opp. Så ut med den store tanken. Sprayet på litt 5-56 på de 3 skruene på store pæreholder. På passelig med å bruke riktig stjerne trekker da disse skruene satt godt fast. Så var det bare dra ut pæreholder. Den Parklys sokkelen var litt klundrete få på plass men med lommelykt og litt toldmodighet fikk jeg trøkkt den inn i de sporene som var på sokkel/sokkelfeste på lykta. Så på igjen mottsatt rekke følge som tok det ut. Litt spent på om jeg kansje må justere lysene men får teste seienere.

Skrevet

Svarte!

Har nettopp plagdes med det samme og jeg kom ikke til skruene fordu spylertanken sto i veien. Jeg løsnet den plastkruen oppe på tanken, men ikke F om den løsnet. Jeg måtte så ta ut hele lyktklusteret i fronten og da må man ha løs grillen. "#%"#¤%&¤"#% han steike for en møkkajobb! Det var faen ikke enkelt å få grillen løs og hadde jeg ikke fått tak i verkstedhåndboken, så hadde jeg aldro fått det til!

Vel vel!!! Jeg fikk det til tilslutt :-)

RS

Jepp, det gikk det gitt :-).

Løsnet den lille spyler væsketanken, løsnet 2 motorer fra store tanken ved å dra de rett opp. Så ut med den store tanken. Sprayet på litt 5-56 på de 3 skruene på store pæreholder. På passelig med å bruke riktig stjerne trekker da disse skruene satt godt fast. Så var det bare dra ut pæreholder. Den Parklys sokkelen var litt klundrete få på plass men med lommelykt og litt toldmodighet fikk jeg trøkkt den inn i de sporene som var på sokkel/sokkelfeste på lykta. Så på igjen mottsatt rekke følge som tok det ut. Litt spent på om jeg kansje må justere lysene men får teste seienere.

Skrevet

Hmm skrudde den plast skruen av med bare hånden jeg men ellers skal en vel bruke flatt skrujern. Var den hylsa di ødelagt/smuldret på tuppen der pæra skal sitte eller Mons1?

Ja ja nå vet vi at det går uten ta av grillen :-)

xyixiw7q9jl65m7po5y7.jpg

hjs63z9wc6i85t22pwfl.jpg

reo9zhwhs8msxo5dja0z.jpg

Ble mørkt så litt feeling med tegning ihode var greit.

g0xjn0ioqt230dihpft1.jpg

Hvor ville du vært? he he :-)

Her i hos meg

bzo1cp3asgctm9njn8v8.jpg

Tenerif (Spania) samme kl/dato idag.

5gjxu80hpomnv5ebb3gm.jpg

Skrevet

2 Spørsmål til. Hvordan skal lysene være. Kjørte bilen opp mot veggen og satte kryss på veggen ut ifra senter på lyktene. Rygget 3-4 m bakover. Litt usikker på lyse skal falle med tanke på krysset veggen og lysbrytingen. (Kommer ikke så lett fram krysset på bilde her men).

2. Er det tre skruer som jeg skal skru på for å justere lyktene?

sxudchg3gl8onyng0800.jpg

Skrevet

Det er lenge siden eg har justert nærlysa, men eg meiner at det er same måten som fjernlysa.

Dvs at lykta er festa i 3 punkt. (2 skruer og eit fast punkt)

Er det faste punktet oppe, justerer du høgden nede.

Skrur du ut skruen (mot klokken) justerer du lyset opp.

Med lommelykt og eit litt langt stjernetrekker klarer du å finne skruene i grillen.

Det er vist ca 1cm fall pr meter på nærlyset.

Når eg ser at lysa mine må justeres, so justerer eg dei litt, og so tar eg ein køyretur for å sjekka om dei er rett justert.

Ved justering står bilen ca 10m ifra ein vegg, slik at eg ser at eg justerer lysa rett veg

Skrevet

Okej, får lete litt etter hvilken skruer det er da som er justeringskruer.

Nok en gang todleif, takker så mye :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...