sh0rty^ Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Hei Fikk en litt oppløftende nyhet her om dagen, og det var at vi fikk en stasjon med E85 like i nærheten, og det er jo positivt på flere måter, og ikke minst positivt for miljøet Det er også flere ting som er positivt, på turbobiler kan man jo ha en kvassere tenning og den er betydlig billigere ( mener det var 8.70 fast pris ) Dog, den bruker litt mere da. Så tenkte jeg kunne opplyse om hvor det finnes hen, også kan jo dere andre fylle på visst dere vet om noen steder det er kommet, så skal jeg forsøke å holde første tråden oppdatert med alle stedene. Interesse for det? Da kan iallefall jeg supplere med at det går ann å fylle E85 på: Porsgrunn - Statoil på Moheim Tromsø - Statoil på nansenplassen Ski - Statoil mvh Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Bygges ny stasjon her hvor jeg bor (nesodden, akershus) den får e85 Statoil i ski har også e85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 er ikke i nærheten av meg men vet at på statoil i strømstad kan man fylle e85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Statoil på nansenplassen i Tromsø har E85. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Eneste i Vestfold (per.dags dato), Statoil Slagenveien . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 kan jeg kjøre e85 på min e46? m52 motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Bodø - Statoil i Olav V gate... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatshift Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 kan jeg kjøre e85 på min e46? m52 motor... Mener å ha lest at du må ha egne E85 dyser og mappet bilen for kjøring med E85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvileren Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 I Kristiansand kan man tanke E85 på Statoil på Vesterveien, rettning Stavanger. Ble åpnet for kort tid tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 kan jeg kjøre e85 på min e46? m52 motor... Mener å ha lest at du må ha egne E85 dyser og mappet bilen for kjøring med E85 E85 = Sprit Sprit + gummislanger = Uttørking/Sprekker E85 + Standardmotor = No Go.! Må bytte alt av gummislanger, pakninger osv.... Så kan du kjøre på E85.! Selve motorern tåler det finfint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StrexX Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 mener ganske bestemt at man kan fylla E85 på bensinstasjoner i Gardermoenområde.. husker ikke helt eksakt hvilke bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Statoil på Forus mellom Sandnes og Stavanger har E85 (tror faktisk de var først i landet med dette) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Statoil på Moa/Ålesund har E85 så jeg idag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 På mange biler MÅ man ikke bytte ut noen deler som slanger osv, men øke bensintrykk og kjøre chip trimming.(motoren trenger mere suppe) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 E 85 inneholder foresten 15% bensin (85% etanol) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå