Oxa Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Ny 118i kjøpt i August. I november måtte bilen inn på verksted fordi kamakslingen gikk i stykker. Så 300km etterpå ryker den på nytt...(!) Er det noen andre som har opplevd dette på sin bil evt. Har andre erfaringer med motorproblemer på 1 serie?
shv Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Var ikke 1-serie nylig omtalt som en bil med svært lite feil? Har ihvertfall ikke hørt om andre biler som har feilen. Men det er jo en relativt ny modell, så typiske feil har vel kanskje ikke dukket opp enda...
Oxa Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Skrevet Januar 12, 2008 Jo, fikk høre det jeg også at det skulle være en veldig "stabil" bil som ikke skulle ha feil. Men man kan jo begynne å lure når kamakslingen ryker 2 ganger på så kort tid. Men det som var enda mer bemerkelsesverdig var at verkstedet som jeg leverte den inn til klare å prestere følgende: -Så skal vi ikke legge skjul på at det er problemer med registerreima i 1 serien. I den forstand at de har blitt produsert med for liten avstand slik at man må legge inn "klemmer" for å kompensere.... Det syntes jeg er skremmende av BMW(!!!)
Kjell Z3 Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Det kan selvsagt ikke være vanlig på selv de dårligste bilene i verden. Hvordan skjer det, blir det mye lyder gradvis? Kommer det i det hele tatt olje der?
Oxa Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Skrevet Januar 12, 2008 Det kan selvsagt ikke være vanlig på selv de dårligste bilene i verden. Hvordan skjer det, blir det mye lyder gradvis? Kommer det i det hele tatt olje der? Ingen lyd i det hele tatt! Starter bare bilen, får opp varsellampe for motorfeil og bilen får problemer med å holde turtall... Må hele tiden kompensere for å holde motoren i gang.
bård Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Det er ikke bare en sensor som er gåen da? Har motorene i 1-serien reg.reim? Alle har vel kjede i den familien..
Bonden Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Det har tidligere skjedd at registerkjede har hoppet over på innsugskammen på disse motorene N45 motor.Trodde dette var løst nå men tydlig vis ikke.
Oxa Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Skrevet Januar 12, 2008 Det er ikke bare en sensor som er gåen da?Har motorene i 1-serien reg.reim? Alle har vel kjede i den familien.. Jo, det er kjede Kjedereim(?)
Oxa Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Jeg har tydligvis bare maks uflaks med min bil jeg "STOR" test i dagens nettavisen. http://www.nettavisen.no/bil/article1528230.ece
Ole@Automote Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Jeg har tydligvis bare maks uflaks med min bil jeg "STOR" test i dagens nettavisen. http://www.nettavisen.no/bil/article1528230.ece Å teste hvilke biler som har mest feil det samme året de er solgt må da være litt tull, hva med å sjekke etter 5 år eller 10 år det er da man finner ut om det er kvalitet eller ikke. Høres sykt ut med dårlig kam etter så kort tid.
Oxa Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Jeg har tydligvis bare maks uflaks med min bil jeg "STOR" test i dagens nettavisen. http://www.nettavisen.no/bil/article1528230.ece Å teste hvilke biler som har mest feil det samme året de er solgt må da være litt tull, hva med å sjekke etter 5 år eller 10 år det er da man finner ut om det er kvalitet eller ikke. Høres sykt ut med dårlig kam etter så kort tid. 1 serien ble lansert i 2003 så de har hatt noen år på å teste, jeg håper hvertfall det er det de har tatt utgangspunkt i(?) Nei, jeg skal nok ta meg en telefon til BMW Norge i Oslo og forbrukerkjøpsrådet for å finne litt mer ut av dette her ja. Kamakslingen skal ikke ryke på en bil som er 6 mnd asså...!
Gjest Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 hva mener du med att kamakslinegn har ryki? er den knekt? eller er den slitt så den ikke løfter ventilene høyt nok lenger? definer litt mer
Friksen Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 300km så ryker den igjenn? hmm må vel vere noe alvorlig gærnt da jah.. kamakslingens lager linjeborret for at dem skal ligge nøyaktig på linje mellom hvær lagerbokk og vis det er skeivt så knekker kammene.. og nå vet jeg ikke hvor langt din har gått men uansett så skal d ikke vere mulig å knekke en kam på en bil som helt sikkert ikke har gått over 100k.. og d du sier om klemmer osv skjønner jeg ikke helt.. men enten er d jo feil der ellers så kan det vere monteringsfeil av lagerbukker.. et blindskudd.. du får jo si ifra om hvordan d ender nå da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå