Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ikke no problem og kjøre med mls pakning frem til du får montert turbo nei. Har masse bilder men deter av M20B25 motor, så det hjelper deg lite. Dessverre.

Skrevet

lurer litt på å bygge turbo på en m20b25

bare sette på et lite sett (fra e-bay) og bytte topp pakning og små ting..

hvilken topp pakning må jeg bruke for å få senka kompen passelig?

det må skiftes kam på motoren for den er slitt,.. bør jeg velge kvasskam eller vanlig?..

på forhånd takk..

Skrevet
mene :oops: er snakk om feit å tynn blanding? hva er det? :):roll:

Det er forholdet mellom bensin og luft, fet blanding er mye bensin ihht luft og mager er motsatt. Ved feil vil det kunne få kostbare skader.

Skrevet
lurer litt på å bygge turbo på en m20b25

bare sette på et lite sett (fra e-bay) og bytte topp pakning og små ting..

hvilken topp pakning må jeg bruke for å få senka kompen passelig?

det må skiftes kam på motoren for den er slitt,.. bør jeg velge kvasskam eller vanlig?..

på forhånd takk..

Pakningen trenger du ikke bytte hvis du ikke skal tyne mye hester ut av turboen, men hvis du absolutt ønsker dette er det MLS pakningen som er best, men den er dyr. Samt andre topplokksbolter som ikke er strekk bolter, viktig. Uannsett burde du sjekke åssen bolter det er der nå, er det 6-kant så bytt dem til torx tvert. 6-kant boltene kan knekke i hodet og da detter den ned inni toppen og kan gjøre myyye skade. Trenger du mere tips osv ved dette prosjektet har jeg masse bilder og kan hjelpe deg med ting som måtte dukke opp da jeg nettopp har bygd om en m20b25 selv. PM meg ved spørsmål bare du.

Lykke til med bygget, det er morro og lærerikt og gjøre dette selv.

Skrevet

Og hvilke bolter er torx boltene til bmw??? STREKKBOLTER. Holder ikke over 1 bar i trykk. 6 kant boltene som er org er i 12.9 kvalitet, men har vært noe utsatt for brudd.

Kjøp arp studs, eller gå på maskinforetningen og kjøp bolter i 12.9 kvalitet med umbrako hode. Trekk disse med momentene til 6 kant boltene og du burde være i mål. Vær nøye med og rengjøre hullene i blokken, da gjengene kan ryke dersom det ligger væske i hullene og danner mot trykk.

Skrevet

nå skal jeg fikse meg en konto en dag, å så få satt av penger :) ett skritt nermere snurre :P gleder meg som en unge :lol:

forresten, hvordan er det å få frakta dette fra usa? er det noen som har vert borti detta før? :)

Skrevet

fant meg en tråd på ppf med en e36 :) satt så på noen bilder der, så skjønte litt mer av oljekjølinga :)

men nytt spørsmål, må jeg bygge om mitt motorfeste også, eller er det flytta lengere fram på blokka på min e34 i forhold til e36 en ? :)

Skrevet

akuratt en slik e 34 jeg kunne tenkt meg det der ;) hvit me shadowline, skamsenka, lakka helt ned, å 10 toms felger ;) men er nå nøgd med den sorte jeg har også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...