Gå til innhold

DIY - Ettermontering av multifunksjons ratt e46


John H
 Share

Anbefalte innlegg

Creds til trådstarter for en god DIY. Var ingen problem å ettermontere multifunksjonsratt, eneste jeg lurer på er hvor jeg får kjøpt den eldelen til gasspjeldet (navn, delenr)? Hadde vært morro med cruisekontroll også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Monterte dette på min bil for litt siden uten problemer. Trengte ikke å blir programmert og multifunksjon var komplett. Uten telefon delen av multifunksjonsrattet

Fungerer også cruisekontrollen? La opp ledning, men kobla den ikke til. Må vel prøve på det da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Er det slik å forstå at man ikke trenger å ta av selve rattet?

Varierer litt fra guide til guide, har kjøpt knappe deksel og kabelsats hos BMW å tenkte jeg skulle montere i morgen.

Gjelder 2001 E46 320 2.2 med m-tech ratt og rund airbag. Ikke likt det som er tidligere i tråden med splittet eike nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 9 months later...
Er det slik å forstå at man ikke trenger å ta av selve rattet?

Varierer litt fra guide til guide, har kjøpt knappe deksel og kabelsats hos BMW å tenkte jeg skulle montere i morgen.

Gjelder 2001 E46 320 2.2 med m-tech ratt og rund airbag. Ikke likt det som er tidligere i tråden med splittet eike nederst.

Det stemmer! Du tar kun ut air bagen, så er det en ledningsstupp som kobles mellom mulitfunksjonsknappene og rattstammen. Så fra undersiden av rattet (av med deksler) og videre til lysbryter og så til motorrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

*Du trenger også et kabelsett med delenr : 61120016012, koster 190kr hos gsbildeler. Ringer du til bmw sier de at det ikke finnes til denne bilen, men det gjør det altså! Til nyere modeller finner de det settet du trenger.

Hvor finner jeg dette kabelsettet? Fikk ikke noe treff på GS nettbutikken ved søk på dette nr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hei

Har en -04 320 diesel m\automat (tiptronic) E46 touring uten cruisecontrol, har lyst til å bytte til multifunksjonsratt.

Må man ha da en ratt fra diesel bil eller ? Er det ellers noe jeg må ta hensyn til ?

Fant en ny tråd på finske BMW forum, om samme emne. men der hadde man brukt en annen kabel sett(61120022875) en på denne DIY.

Kan noen fortelle meg hva er forskjellen mellom sett: 61120016012 og 61120022875.

Ringte til Gs bildeler og der kunne di ikke svare på dette, men vedkommende sa at siden jeg hadde kjøpt en komplett ratt så va det bare å fjerne gammel, sett inn ny MF ratt, koble ledninger, koding og da va det gjort, med andre ord plug and play. Noen som har mer info ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...