Singda Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Driver å prøver å stiller inn haltech sprutet mitt, er 2 skruer på det, den ene står det "Rate" og den andre "cut in" funnet ut at Rate er mengde bensin og Cut in er når den skal begynne å gi bensin, Men greia er at jeg får ikke sprutet til å gi nokk bensin på toppen lambda verdiene viser 15-16 som altså er for mye, har jo selvsagt kunne prøvd å skrudd opp "rate" Mye men da kommet det ei skikkelig bensinlukt i bilen. Skrur jeg ned bensinmengden så forsvinner lukta.. noen som har peiling på hvordan jeg skal gjøre dette? hååper på svar. skal ut etterpå å prøve igjen vist jeg får noe tips:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 du som har den hvite 2.5 turboen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Sikker på at bensinen tar veien inn i motoren da? 15-16 AFR er for lite ikke for mye. Du bør sikte deg inn på 10-11 AFR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 Ja veit den går for tynt når den har 16 ja, men jeg prøvde den igjen igår etter jeg hadde parkert en stund da gikk den på ca 11,7 på fult pådrag, nesten så den varierer... Men uansett når den får 11,7 så kommer det bensinlukt inne i bilen etter pådrag (etter tillegsprutet slår inn) skrur jeg ned "Rate" skruen så den får mindre bensin så forsvinner den lukta,men da tror jeg den går for tynt igjen ifølge bredbåndslambdaen.. noen tips om hva det kan være? Btw: ikke jeg som har den hvite nei, kjører en calypsorot metalic rød 325 e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 hvor du skaffa sprut og hvem monterte? har tenkt lenge på og skaffe selv.. plages med att bilen ikke går ordentlig på tomgang og lave turtall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2008 hvor du skaffa sprut og hvem monterte? har tenkt lenge på og skaffe selv.. plages med att bilen ikke går ordentlig på tomgang og lave turtall.. kjøpte det brukt av en på forumet. Monterte sprutet selv, hvar ikke spes vanskelig, pluss ifra tenning,koble deg på negativ coil(gjelder m50b25) , Jording, og vakumslange som føler på trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 du har ikke en lekkasje da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 hvor du skaffa sprut og hvem monterte? har tenkt lenge på og skaffe selv.. plages med att bilen ikke går ordentlig på tomgang og lave turtall.. kjøpte det brukt av en på forumet. Monterte sprutet selv, hvar ikke spes vanskelig, pluss ifra tenning,koble deg på negativ coil(gjelder m50b25) , Jording, og vakumslange som føler på trykket. Ta av slangen og blås i den mens motoren går (kanskje skru ned "rate" skruen). Sjekk om det er noen lekasjer noe sted. Også eventuelt gå på med startgass og sjekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 fant ut at den gummi slangen atme spjeldet hadde en ganske stor rift/sprekk, så det har vell kommet ut bensin ifra den tenker jeg Fikk uansett bytta den å nå går det brillefint takk for all hjelp : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 hva gjør det sprutet ditt? får du no bedre kontroll på tenning, tomgang og slikt? har selv 2.5 turbo. men opplever att den er veldig ustabil på tomgang, og er litt ekkel og ha med og gjøre ved igangsetting. ellers fungerer den fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 hva gjør det sprutet ditt? får du no bedre kontroll på tenning, tomgang og slikt? har selv 2.5 turbo. men opplever att den er veldig ustabil på tomgang, og er litt ekkel og ha med og gjøre ved igangsetting. ellers fungerer den fint ustabilt på tomgang? kan hend du tar inn falskluft eller at luftmassemålern din er litt dårlig. Sprutet mater bare på med ekstra bensin ikke noe tennings regulerer eller noe.. funker fint til meg, lader 0-8 bar;D 0 problem må vell nevne at jeg har Mls og Arp da, ville ikke ha prøvd å ladet 0-8 på org pakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 hmm.. lader 0.6 jeg. men har m3 3.2 liters dyser og btr med grunntrykk på 4 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 ja, da er det jo ikke så rart du sliter med tomgang. du får jo alt for mye bensin. Vet ikke hva 3.2L dysene fløder ved 3bar (noe jeg tror er standard på den bilen), men det er kanskje 350cc eller noe. Hvis du går på med 4 bar i grunntrykk på dyser som allerede er for store for bilen din vil du jo ha ALT for mye bensin på tomgang og lavt turtall. Pluggene dine er sikkert kliss våte av bensin. Når du turbolader bilen din trenger du jo ikke noe mer bensin på tomgang enn bilen gjorde orginalt, ei heller før trykket slår inn. Ser for meg at du kan ha litt vel mye bensin ved 0.6 bar også, men litt usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 hmm.. lader 0.6 jeg. men har m3 3.2 liters dyser og btr med grunntrykk på 4 bar. Du bør nok anskaffe deg en et tillegsspurt istedenfor å tukle med bensintrykket. Skaffe gjerne et tillegsspurt som kan justere tenning også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 har igrunn hatt symptomer tidligere på att den får for mye bensins ja! tukla litt idag, og fant ut lmm ledningene ikke helt hang sammen. da den er forlenget ned til foran turbo. så skal opp med den og lodde nye ledninger idag. satser på det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå