Gå til innhold

Carsoft feilkoder - hva betyr de, og hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har ikke sjekket sikringsboksen i motorrommet ennå, skal prøve å få gjort det i kveld, men står det der hva de forskjellige releene er til da?

Mulig det kan stå preget inn under lokket,eller kan du søke etter user manual og ditt bilmerke så finner du sikkert noe.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
24 External over roll sensor

- Passenger occupancy sensor

Dersom det er en cabriolet/bil produsert etter år 2000, viser denne at det er feil med roll-over sensoren (gir signal dersom bilen er på tur å tippe på taket)

På biler produsert før 2000 er det "Passenger occupancy sensor" som trigger feilkoden. Altså sensoren som føler om det sitter noen i passasjersetet.

01 Driver airbag

- Airbag control unit

Denne utløses av en intern feil i Airbagens styreenhet og kan bety at den må byttes.

Jeg ville forsøkt å reparert alle eksterne feil først, for så å se om denne fortsatt blir stående.

Men er det noen som vet noe om feilen på aircondition? (22 Auxiliary-fan relay) Hvilket rele er det, og hvor sitter det?

Finner ikke igjen betegnelsen Auxiliary-fan i koblingsskjemaet til E46, men jeg vet at den betegnelsen brukes på 5-serien (E34/39) og da er det som bjalle skriver vifta til AC.

Har du sjekket om denne starter når AC settes på?

Som flere har påpekt er det ikke alltid at carsoft er helt korrekt med sine feilkoder.

Det jeg kan finne i koblingsskjemaet er Electric Fan (DDE 3.0) og denne styres direkte fra DDE ved hjelp av pulsbreddemodulasjon.

Har i tillegg en feilkode på Motorstyringsenheten DDE 3.0, hvor det bare står 06...

Tror det har noe med EGR-systemet å gjøre, det kan være verdt å rengjøre EGR-ventilen + sjekke koblinger til denne.

Kan se om jeg finner noe mere spesifikt...

Ok, men hvor får jeg tak i koblingsskjema til denne bilen? Finnes det på nettet noen sted? Eller må man kjøpe rephåndboka?

Koblingsskjemaet som BMW bruker kalles "BMW WDS" (Wiring Diagram system) og er nok å finne på nett:)

Da har jeg hvertfall forsøkt å svare etter beste evne :)

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...