Andreasnicolai Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Hei, noen tanker rundt dette? Hvordan fremstår en 318i sammenlignet med en 940? Da snakker vi i prisklassen 30-40 000. Noen punkter å forholde seg til: - Forbruk - Driftsikkerhet - Kjøreegenskaper - Plass (Jeg er 190cm++) - Evt. andre ting Mvh. Andreas
benger Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 hei.. hmm, får prøve å driste meg ut på det temaet her. Vil si kanskje at 940'n er en mer driftsikker og solid bil. Romsligere er den og. Går utifra at det er e36 318 du mener. Men når det kommer til forbruk er nok en 318 billigere. Uansett om man velger en 940 med eller uten turbo. Lavtrykksturbon til volvo sluker bensin. (135hk) Høytrykksturbon på 165hk er å anbefale. Kjøreeganskapene er bedre i en 318. Da bmw generelt sett har veldig bra kjøreegenskaper både sportslig og komfortmessig. Volvon blir som å seile en båt. Den må hvertfall stives og senkes. Et stort pluss med 940'n er at den er galvanisert, og ruster da ikke karroserimessig. Har selv hatt en 940 Turbo (165hk) og syns denne gikk ganske bra til å være orginal. Var aldri noe alvorlig galt med den. Hvis man sammenligner kjøreglede i disse bilene, tror jeg bmw har mer å hente. Men har ikke erfaringer med bmw's 4 sylindre. hadde det stått mellom om en 940 og 320, hadde valget vært enkelt
Andreasnicolai Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Tusen takk for svar! 320 er desverre uaktuelt pga at jeg ikke har råd til å ha den:) En annen gang kansje! Hvor mye vil det koste å stive og senke volvoen ca? (Hva må byttes?) Hva tror du ca forbruker ligger på en orginal 940 GL? Det viktigste for meg er at de månedlige utgiftene ikke er for høye, dvs bensin+driftkostnader. Flere tanker om denne sammneligningen?
S.Arnesen Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 om bensin kostnader er viktig så kan du bare glemme 940 ihvertfall
Andreasnicolai Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Ja? Men driftsikkerhet er mye viktigere for meg fremmfor bensinutgifter da bensinutgiftene er nogenlunde faste i forhold til reperasjonsutgifter. Hva ligger 940'n på da? 1 mil=1 liter?
benger Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Bensinforbruket på en 940 kommer veldig ann på om det er med eller uten turbo. Snittet ligger vell rundt 0,9 vil jeg tippe. Har inntrykk av at det er mer småtteri med bmw'r som må skrus på sammenlignet med en volvo. Bmw'en er billigere og bruke (i drift), men kanskje mer utgifter i form av slitedeler osv. Ikke negativt ment mot BMW, men har selv fått erfare det Men er det verdt det? Ja!
ReBell Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Rent maskinelt så er jo Volvoen meget bra...tror ikke du trenger å bekymre deg for motor/girkasse allfall. Finner du en 318i som er godt holdt, så tror jeg ikke det vanker noe store problemer der heller. En 940 er vel en bil som går og går og går om den får kun bensin og olje og veldig lite vedlikehold som er "nødvendig", om du skjønner meg rett. Du har i tillegg større plass i en 940, men der stopper fordelene kontra en E36 for meg. E36 er penere både utvendig og innvendig. Har god komfort, men er lett og kvikk å kjøre. Det skal veldig lite til før de blir veldig pene å se på. Personlig så synes jeg at BMW er mere BIL, mens 940 blir en driftssikker tung og traust boks. Så valget mitt hadde klart blitt en 318i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå