E30 Turbo Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Har en M42B18 motor fra 90 mod. 318is, som jeg vurderer å selge! Har ikke hatt motoren i gang, men i følge de jeg kjøpte bilen av, skulle det være en byttemotor som kun var gått ca 75000km. Den er komplett med styreenhet, dynamo/starter, gearkasse, radiator osv, men noen hadde klippet i stykker selve ledningsnettet da den sto på Falck. Er usikker på hva man får for noe slikt, men gi meg et bud, så skal jeg vurdere det! (visst ikke skal jeg bygge en grom turbomotor av den) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 Kan også bygge og selge den som turbomotor visst det er interesse for det, med ca 300hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdypvik Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Hvis du gir en ca pris skal jeg vurdere det. med turbo motering mener du? bare montering av turbo eller mere skifting av deler stempler,råder osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2008 Tenkte på 6000,- +/- med alt. Og visst den skal bygges om til turbo, så beror det på om du vil ha et "lowcost" oppsett eller full pakke! Begge oppsettene er med lavere komp. men full pakke er med datasprut/tenning+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tormodu Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Har du selt motoren? Har en 93mod 318is, er usikker på om den passer??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdypvik Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 hva tror du fullpakke pris ca vil komme å da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 Har du selt motoren?Har en 93mod 318is, er usikker på om den passer??? Har ikke solgt den, med tror ikke det er alt som er samme på E36'n? Anyone knows? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 hva tror du fullpakke pris ca vil komme å da? Kan tenke meg rundt 35, med smidde stempel og haltech e6x sprut/tenning.. Ferdig mappet og dynokjørt da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Er mindre forskjeller (for eks -4hk), men det går an å montere den i e36 selv om den er fra e30. Hva du må modifisere, er jeg ikke helt sikker på, men det skal ikke være så store forskjeller... Mener jeg å vite:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 er ikke bolt on i e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Januar 17, 2008 Share Skrevet Januar 17, 2008 motoren er lik men du må ha ledningsnett, bunpanne/sil og innsugsmanifold fra e36 motoren... da blir det helt likt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2008 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 Skal motoren monteres i E36 trenger du bunnpanne og motorfester fra E36 samt servopumpe. Du må også skifte festet til dynamoen til et E36 feste og du må bygge om motorstikket. Du vil da mest sannsynlig miste noen funksjoner da E30 motoren har mange færre kabler enn E36 motoren. Tror ikke det går ann å montere e36 elnett rett på e30 motoren Da de bl. annet har ulike sensorer. Mulig jeg har elnett til E30 318is motor slik at en kjøper kan kjøpe dette og sette på motoren for å få den komplett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Turbo Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2008 Mulig jeg har elnett til E30 318is motor slik at en kjøper kan kjøpe dette og sette på motoren for å få den komplett. Høres bra ut!! Gi bud om noen vil ha motor men syntes prisen ikke er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko_e30 Skrevet April 7, 2008 Share Skrevet April 7, 2008 jeg har en e36 å lurer på å kjøpe denne motoren. har jo 318is fra før med slitt register. kan jeg bruke deler fra den å ledningsnett for å få dette til å passe å få det til å bli tipp topp igjenn?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå