Glenno Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Ser godt att sms. har ødelagt rettskrivinga mi. Gikk ut av ungdomsskolen med Mg i norsk. siden det har jeg jobbet.. men ikke med rettskriving! Dette var vel tilbake i.... 1992 ca. He he gikk ut skolen tidligere enn deg, men fikk meg til å tenke på hoderegning og dumme bruken av kalkulator. Noen ganger litt flaut med tanken på at dette ble løst på sek tidligere må jeg nå tenke litt etter Astri skal det ikke hete "falt" og ikke "datt"?. He he , bare tuller her Vet ikke hva som er riktig jeg, men føltes som riktig ordvalg med tanke på hva som strengt tatt er riktig . Ikke vet jeg, he he
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Nå har vi jo en fantastisk gruppe i Norge som kalles språkrådet eller noe i den duren. De som bestemmer hva som skal være lov å skrive osv. Mener hvertfall at de har gjort mange dialektord "lovlige" og skrive Ketsjup er visst lovt å skive nå (ketchup) Har også hørt rykter om at det prøves på å få godkjent pitsa (pizza) Finnes mange, mange flere, men komme rikke på de i farta...
viplash Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Jeg for min del har faktisk dysleksi. Jeg vet jeg titt og ofte bruker ting som og/å feil. Men eller har firefox en fin fin ordbok som hjelper meg mye.
Sandersen Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Har man dysleksi vist man ikke klarer å skille mellom og/å, ? isåfall har jeg dysleksi da klarer noen ganger og skille vist jeg konsentrerer meg.
viplash Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Det ligger jo mer i det enn bare det og vite hvor og når man skal bruke og/å da. Men som jeg skrev, firefix har en fin ordbok, som gjør at jeg på div erse fora fremstår kanskje som en som ikke har dysleksi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå