ladre Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Jøss, begynne og bli alvorlig bra her no. Lyte investere i litt forskjellig nytt verktøy ser eg.. Mangler berre nokon bilde no, so blir det ikkje betre. Om ein klok kar har bilete/tar bilete undervegs......?
Morbus Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Skrevet Januar 17, 2008 Tenkte jeg skulle begynne så smått med skjrøing i helgen.. Spørs om jeg får den nye hjulbuen fra koed da.. Gjør jeg det så blir det bilder av resten av jobben også.. Om det blir gjort "riktig" veit jeg ikke da.. Står vel kun på hvordan vei falsen blir... på skjerm, eller på bue.....
Ingebrigtsen Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Ja bilder vil vi ha Pjukern Tror du bare bør gjøre det på den måten du har best tro på selv jeg.. Dette er noe som sikkert kan diskuteres i det uendelige uten at det blir 100% enighet Uansett tror jeg de forskjellige metodene som er diskutert her funker alle helt supert på dette prosjektet.. Til syvende og sist ligger alt og hviler på hvor grundig du er med rustbeskyttelsen Ingen luft, ingen rust
Sharif Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 SHARIF: dette er åsså en måte å gjøre det på! veldig godt forklart. dette er en måte jeg også har gjørt det på for.. hvor jobber du? i oslo? holder til oss karroserispesialisten jeg. Jeg holder desverre ikke til noe sted akuratt nå, er mellom jobber som man sier Mulig du ser meg stikke innom der en gang Flott at du likte forklaringen, da skrev jeg det bra =D
Sharif Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Tenkte jeg skulle begynne så smått med skjrøing i helgen.. Spørs om jeg får den nye hjulbuen fra koed da.. Gjør jeg det så blir det bilder av resten av jobben også.. Om det blir gjort "riktig" veit jeg ikke da..Står vel kun på hvordan vei falsen blir... på skjerm, eller på bue..... Fals på skjermen, det synest jeg virkelig og bytt hele buen, vist den indre er råtten så skift den også. Fals så langt det er mulig og false, eller ser du hav som passer best på vanskelige steder om nødvendig legg kant i kant Sveis kun i hullene, så lenge det går ann, om det ikke skulle holde kan du legge 1 - 3 punkt i skjøten, men helst klar deg uten det og sveis skikkelig i hullene. Men om du klarer å vente en ukes tid +, så kan jeg komme og hjelpe deg, skal ikke til Oslo før den 25. Januar, eller litt senere, kommer ann på mye. Jokkalin: Thanks =) Ladre: har noen bilder fra en gang jeg skifta bue på Escorten min, skal se om jeg finner de
Sharif Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Fant et bilde av første bilen jeg restaurerte, som du ser på bildet så holdt ikke alle punktene min så jeg måtte sette noen punkter i skjøten, som sagt første hjulbue Eneste bildet jeg hadde, skal heller lage en DIY med bilder neste gang jeg skifter en bue. Bilde av sveiset hjulbue, og halvferdig resultat, så bilen når den var ferdig å jeg hadde lakkert den =D Håper dette hjelper deg =)
Sharif Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Fant et bilde av første bilen jeg restaurerte, som du ser på bildet så holdt ikke et par punktene mine så jeg måtte sette noen punkter i skjøten, som sagt første hjulbue eneste bilde jeg har. Eneste bildet jeg hadde, skal heller lage en DIY med bilder neste gang jeg skifter en bue. Bilde av sveiset hjulbue, så bilen når den var ferdig å jeg hadde lakkert den =D Håper dette hjelper deg =)
Ingebrigtsen Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Men du sharif, er du oppretter eller bare på hobbybasis? Nå har jo jeg kommet med tanker og argumenter rundt hvorfor jeg mener det beste hadde vært og false den nye buen og legge den på innsiden av den gammle.. Kan ikke du komme med argumentene hvorfor den måten du gjør det på skal være bedre? Og hvorfor i all verden ber du han bytte hele buen så lenge det bare er en liten del som er rusten? Det å bytte hele buen er ihvertfall jeg helt uenig i så lenge det ikke er værre enn det er på denne
Morbus Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Skrevet Januar 18, 2008 Se der ja, her er det kommet bilder å greier... Er det sveisepunkter jeg ser i selve ytterkant på hjuleb også, eller er det popnagler for å holde på plass plastinnerskjerm? Jeg kan fint vente en uke (/har mye annet å gjøre på bilen ), men det kommer jo ann på hva du skal ha for å hjelpe meg Penger er noe jeg har lite av for tiden.
Kimmen Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Ett lite tips til hjulbue byttere. Nå er ikke jeg proff biloppretter men proff bilmekaniker som har drevet og pusslet litt på fritiden, såklat hobby basis. Tenkte jeg kunne dele noen erfaringer. Har byttet en hjulbue med og skjære til og false, som beskrevet er og punktet i hullene som jeg borret. Men det ble veldig mye sprakling pga av at jeg gjorde den tabben og bytte hele buen slik den kom kappet ikke noe av den. På E30'n så for man med "kanten" på bakskjermen når man kjøper bue. Ble veldig mye jobb da jeg ikke er så flink til og sparkle. Neste gang jeg skal skifte bue skal jeg gjøre som på escorten man ser bilder av her, kappe til buen så den ikke kommer så "Langt" uti bakskjermen. Så false bakskjermen og LIME! Ja bruke karosseri lim til og lime buen på, mye mere rust beskyttende en og punkte buen på. Så grunnet,fuget og tectylert på innsiden. Sparklet på utsiden, lagt på fyller, vannslipet fylleren og lakkert buen. Men som sagt mange måter og gjøre dette på. Håper det kan være nyttig informasjon for noen. Opprettere: Rett meg om jeg er på villspor Hilsen Kimmen
Kimmen Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 her sere dere hvordan det ikke er så lurt og gjøre det. Ikke lurt og få med liste hullet i byttet og ikke kanten i bakskjermen. Blir masse sparkel. Kan se 100% rett ut før man begynner og sparkle. Blir fort noen mm.
Kimmen Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 sorry litt kleis fikk ikke til bilde første gangen
Morbus Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Skrevet Januar 18, 2008 Måtte klikke på bildet for å få det frem Mener du seriøst at det kan fint limes? Hvordan lim anbefaler du? Vet at Wurth har noe 2K greier, men da må man kjøpe egen pistol for påføring. Falset du baskjermen innover, eller den nye hjulbuen innover?
Sharif Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Se der ja, her er det kommet bilder å greier... Er det sveisepunkter jeg ser i selve ytterkant på hjuleb også, eller er det popnagler for å holde på plass plastinnerskjerm?Jeg kan fint vente en uke (/har mye annet å gjøre på bilen ), men det kommer jo ann på hva du skal ha for å hjelpe meg Penger er noe jeg har lite av for tiden. Det er sveisepunkter, og btw du har fått pm av meg =)
Sharif Skrevet Januar 18, 2008 Skrevet Januar 18, 2008 Jokkalin: Jeg er oppretter, er utdannet og har jobbet som det, men mangler fagbrev. Falser du den nye buen vil jeg tro du må til med mer sparkling å den er vanskeligere å tilpasse vil jeg tro, uansett det er måten jeg lærte det på ihvertfall, og siden jeg ikke har møtt noen ikke hjør det på andre måten enda så vil jeg tro det er den beste. Om han vil bytte hele er opp til han, bare min anbefaling å bytte hele eller mesteparten av den, pluss han har kjøpt en hel Kimmen: Har hørt om mange biler som hjulbuen har blitt limt på, det som skjedde var at hjulbuene flagret av i høy hastiget. har også hørt at dette er en metode som ble brukt på 1960/ 70 tallet, der resultatet var så dårlig at de sluttet med det, siden hjulbuen flagret av. Vertfall det Læreren min på Kjøretøy fortalte meg, og han jobbet som opretter i 40 år + han sa at den enseta måten å få buen til å henge sikkert med lim var å sette en fast med minst tre punkt i tilegg. Men denne måten er ikke å anbelfale fra hverken meg eller han. Kimmen når du merker at det blit mye sparkel så fyll på med tinn istedet. Eller om du ser at det blir mye sparkel fra begynelsen av så bruk tinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå