M30Punk Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 Har en e34 520i 24v som ikke vil gå,den starta å putra på noen syl bare,så ga jeg gass da døde den ut...prøvde med MASSE startgass men like død,er nye plugger på den...Hva kan det være?? Bilen har forøvrig stått siden juli '07 med 40l bensin på tanken,kan det være MASSE kondens?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 tja,tvilsomt at d er kondens, den startet jo ikke med startgass,så da er d nok tenninga på en eller annen måte, begynn med å sjekke gnisten du, å ta d derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Jeg sliter med det samme, men da med en 1990mod 525i M50. Det skjer akkurat det samme. Når det blir kaldere enn 5minus og bilen har stått noen dager, så tenner den kun på noen få sylindere(Høres ut som det), men noen ganger klarer jeg å holde turtallet oppe med gassen og etter 1min, så begynner alle syl å gå jevnt. Men andre ganger så putrer den bare på noen syl og deretter stopper. Da er det umulig å starte uten å ta bilen inn i varmen. Ellers i plussgrader er det ingen problemer og motoren går som ei klokke. Kondens kan jeg garantere at det ikke eksisterer da jeg for et år siden tok bensintanken ned og tømte den og tørket den innvendig. Filter om plugger er også nytt. Alle coilene er byttet og bensinpumpen er ny! Siste mulighet er endten bensintrykkregulatoren eller veiv/kam-føler. Forresten da den første M50 ikke har Vanos, så hva er poenget med kam-sensoren? Jeg kan dra ut pluggen på kam.sensoren og motoren går like greit. RS tja,tvilsomt at d er kondens, den startet jo ikke med startgass,så da er d nok tenninga på en eller annen måte, begynn med å sjekke gnisten du, å ta d derfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Har du sjekka disse plugg stengerne da, dem som sitter mellom tennpluggene og coilen, husker ikke hva dem heter, så har du også lmm da, den kan lage mye trøbbel PS vanos er variabel kam tid, så den kam føleren funker nok på en annen måte, husker ikke dette i farten nå, er en stund siden jeg hadde 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Pluggstenger ble byttet samtidig med coilene. Det var olje i plugg-brønnen og jeg byttet også toppdekselpakning og etter det har det ikke vært olje i brønnene. Jeg har en misstanke at kam-føler finner sylinder 1 da kammen kun går en runde pr syklus, mens veivføleren finner toppunkt for tenning uavhengig av sylinder. Hvis Kam-føler svikter, så får motoren problemer med å tenne på sylinder 1. Da vil kam-føler så og si kun være viktig under start. Men jeg vet ikke med sikkerhet. Jeg spurte om Vanos da jeg ikke viste om kam-føleren har noe med følingen av kamvinkel. Vanos er vel ren mekanisk? En annen misstanke er at det kan være is i katalysatoren slik jeg nevner i en annen tråd, slik at motoren får for mye motstand til å kunne starte. Det virker som at etter endel småkjøring, så samles det opp endel kondens i eksosanlegget. Det kan ikke være kjøleveske da det minker lite kjøleveske. Ca. 1liter i året. Da jeg for ei stund siden hadde eksosen nede, så kom det ca. 1-2dl vann ut av katta. Det er tydelig at det samles endel vann i katta og eksosanlegget. Når det blir kaldt så vil jo dette vannet fryse og bli til is. Kanskje dette tetter igjen katta? Vel jeg skal prøve å feilsøke litt på kam- og veiv-føleren. Litt trasig å selge en bil som ikke starter. Blir liksom ikke mye verd da! RS Har du sjekka disse plugg stengerne da, dem som sitter mellom tennpluggene og coilen, husker ikke hva dem heter, så har du også lmm da, den kan lage mye trøbbel PS vanos er variabel kam tid, så den kam føleren funker nok på en annen måte, husker ikke dette i farten nå, er en stund siden jeg hadde 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå