Divine Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Hei ! Har en BMW E39 98 mod med 133 563 km på telleren. Nå lyser ASC lampen og ABS lampen i bilen. Noen ideer på hvordan man fikkser dette ? Det kjipe var at denne feilen også oppstod for et år siden da jeg kjøpte bilen av forhandler. De utbedret feilen ( etter 4 forsøk) og jeg føler at dette burde være en reklamasjon da det ikke holdt mer en 1 år! Noen synspunkter ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Du vet jo ikke om det er samme feilen, uten å sjekke feilkodene da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 Du vet jo ikke om det er samme feilen, uten å sjekke feilkodene da. Regner sterkt med dette. Sikkert en så kalt "vanelig feil" på den bilen der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus28 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Det er garantert en abs sensor. Du kan utelukke venstre bakhjul, siden den tar med seg speedometeret i tillegg. De er like på alle hjul og koster 1000kr. Det hender det hjelper å spyle skikkelig inne ved hjula, for det har lett for å sette seg møkk på de. Prøv det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 Det er garantert en abs sensor.Du kan utelukke venstre bakhjul, siden den tar med seg speedometeret i tillegg. De er like på alle hjul og koster 1000kr. Det hender det hjelper å spyle skikkelig inne ved hjula, for det har lett for å sette seg møkk på de. Prøv det først. Høres rett ut, skjedde når jeg tok en høyre venstre sving (lite kryss i normal hastighet) Hvor sitter denne så jeg har noe og gå ut fra ? OG skal ikke denne holde mer en 1 år §! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Abs følerne er IKKE like foran og bak og det er ikke garantert en føler feil det kan like godt være styreenheten til 10 tusen kroner ,det må avleses feil før du kan være helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 Abs følerne er IKKE like foran og bak og det er ikke garantert en føler feil det kan like godt være styreenheten til 10 tusen kroner ,det må avleses feil før du kan være helt sikker. Ja det er mulig, men ikke fult så normalt regner jeg med for BMW's del ! Nå er jeg interessert i og teste løsning nevnt over. Så hvor sitter denne føleren så jeg har et sted og begynne ? Nedre del av demperen? Noen som har bilde ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Høres rett ut, skjedde når jeg tok en høyre venstre sving (lite kryss i normal hastighet) Hvor sitter denne så jeg har noe og gå ut fra ? OG skal ikke denne holde mer en 1 år §! høyre venstre sving? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus28 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Følerene ER like foran og bak, og det er utterst sjelden styreenheten ryker. I disse vinterføretider er det VELDIG sannsynlig at det er møkk på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus28 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Hvis du tar av hjulet ditt så ser du det med en gang. Det er bare på venstre forhjul og høyre bakhjul det er er kabel til som går til slitasjevarslere for bremseklossene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hvis du tar av hjulet ditt så ser du det med en gang. Det er bare på venstre forhjul og høyre bakhjul det er er kabel til som går til slitasjevarslere for bremseklossene. Så du mener det er på venstre forhjul eller på høyre bakhjul det er feil da ? Er det ikke mer en to følere på bilen ? Går ledningene mot bremsen, ser man selve følere eller er den veldig liten ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus28 Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Det er på et av forhjulene eller høyre bakhjul. Føleren er inni et hull, men du ser det når du har tatt av hjulet som sagt. Det er en hurtigkobling i innerskjermen til de og den er festet med en unbrakoskrue (syns jeg huske). Kan være hvilken som helst av de tre. Har du prøvd å spyle godt innved hjula? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Det sitter ABS følere på alle 4 hjulnav (føler ringen sitter i hjullageret).og di er ulike foran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus28 Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Det er 4 følere ja, men den på venstre bakhjul er uaktuell siden den tar med seg speedometeret i tillegg. Ser det er forskjellige delenummer på foran og bak hos GS, men jeg mener bestemt jeg har brukt en føler som var til et bakhjul foran... Mulig jeg husker feil (og beklager hvis så er tilfelle). Kan det være at de bak går foran men ikke omvendt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2008 Det er 4 følere ja, men den på venstre bakhjul er uaktuell siden den tar med seg speedometeret i tillegg. Ser det er forskjellige delenummer på foran og bak hos GS, men jeg mener bestemt jeg har brukt en føler som var til et bakhjul foran... Mulig jeg husker feil (og beklager hvis så er tilfelle). Kan det være at de bak går foran men ikke omvendt da? For igjen bilen fra lakk i dag (flaset av nede ved dørene) så for kansje tid til og se på dette i kveld. Kan du ta med link på delen fra GS ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå