Mons1 Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Da jeg for 2mnd siden byttet traversforingene på min 1990mod 525i 24vent, så måtte jeg fjerne eksosanlegget. Da jeg tok løs eksosen, så rant det vann ut av katta. Ca. 2dl, men det var sikkert mer igjen inni katta. Det kan ikke være frostveske da det ikke minker noe særlig med kjøleveske på radiatoren. Kanskje en 1 liter på 1år. Kan det være så mye kondens at dette fylles opp i katta? Kjører ca. 80% bykjøring. Nå når minusgradene kommer, så må man tro at hvis det flyter vann i katta, så vil dette fryse. Kan katta rett og slett fryse igjen og man derfor ikke får start? Jeg spør for dette er faktisk mitt tilfelle at ved 5minusgrader som slutter bilen å starte. Det er ikke kondens i bensisntanken da jeg har tatt ned tanken, tømt den og tørket den innvendig.
bjalle Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Vannet er kondens som samles der når anlegget avkjøles så det er helt normalt,hadde det ikke vært der så hadde eksosanlegg nesten vært evigvarende.Katalysator tiner øyeblikkelig ved start ,og skal heller ikke gi startvansker,har ihvertfall aldri hørt at dette er noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå