Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet på bilverksted i ganske mange år og jeg har aldrig byttet ut noen utslitt oljepumpe noen gang .Oljepumpa sitter i oljebad hele tiden (hvis det er olje på motor) så den blir slitt ut til sist ,det er helt klart at lagerene blir utslitt først (laft oljetrykk som følge) ,blinkende lampe ofte deff føler. Det er bare å få kontrolert trykket med manometer så er det raskt avklart om det koster hundrelapper eller tusenlapper å slukke lampa.

Skrevet

Har selv fått inn en bil uten oljetrykk. Da var pumpa defekt. Spon å spore gjennom hele motorens smøresystem. Jeg skifta motor.

Få målt oljetrykket ditt. Siden den har blitt dårligere og dårligere er det sannsynlig at den nå har tatt kvelden. Ikke la den motoren gå ett varv til før du har satt på oljetrykksmanometer.

For å skifte den senker du traversen, tar av bunnpanna også skrur du den av.

Pass på å få akselen som driver pumpa riktig montert.

Den var knekt tvers av på en 320 jeg hadde. Min eneste erfaring med oljepumpeproblemer på M20. Hvor langt har motoren gått?

Skrevet

bilen har snart gått 240 000 . . . oljetrykk=ok men har kjørt såpass lenge med belyst lampe at hviss oljepumpa hadde vert gåen så hadde motoren vert ferdig forlengst. . . menn nå er saken biff! , skikkeli biff! skiftet atter en gang oljetrykkføler (NY) + ledning , så nå lyser den ikke lengre :)

Skrevet
bilen har snart gått 240 000 . . . oljetrykk=ok men har kjørt såpass lenge med belyst lampe at hviss oljepumpa hadde vert gåen så hadde motoren vert ferdig forlengst. . . menn nå er saken biff! , skikkeli biff! skiftet atter en gang oljetrykkføler (NY) + ledning , så nå lyser den ikke lengre :)

Så bra da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...