bmw520!! Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Hei, var og så på en bmw 520i 1997 modell for ikke så lenge siden, på denne var det et lys som lyste i dashbordet, emlemet som lyste var rødt og hadde et utropstegn inni seg, hva er dette? Hva kan være problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 håndbrekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hawk321 Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 En kompis har en e39 og på hans lyste det også en lampe med utropstegn "!" i dashbordet. Sa det var noe med bremsene, en sensor som var ødelagt eller noe... Er i hvertfall ikke håndbrekk, det har en lampe med "P" og ikke "!", hehe. Men på andre biler, f.eks golf II som jeg hadde før, var det "!" i lampa til håndbrekket, så kan være litt forvirrende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Det er varsel lampe for bremser,enten utslitte klosser\ødelagt slitasjevarsler,eller for lite bremsevæske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Dette er indikator for slitte bremsebelegg. Det sitter en "føler" på høyre bakhjul og venstre fremhjul. Den blir ødelagt når bremseklossene blir så slitt at de må byttes. Dvs. at sensoren(e) også må byttes. Så enten så må du bytte bremsekloser eller så har de blitt byttet uten at sensoren(e) ble byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus28 Skrevet Januar 18, 2008 Share Skrevet Januar 18, 2008 Dette er tydligvis ikke likt på E39 og E46 og det syns jeg er rart... Ï min 325Xiat fra 2001 er parkbremslampa rød med utropstegn inni (som beskrevet over), og varsel for slitte klosser er gul uten noe inni. Bare en sirkel med noen streker (eller hvordan man skal forklare det) på hver side. I 520 E34n min er parkbrems rød med p inni og slitasjevarsler rød med utropstegn... Tror jeg hadde sjekka i boka jeg for å være sikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå