Stianvi Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 hei, jeg har en e30 2dørs som har fått på bilstein sprint og powerflex rund baut, jeg lurer på hva slags fjører som er det stiveste? tenkte på rundt 60/40mm senk og jeg driter i komfort:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Vet ikke hva som er stivest.. men jeg har Apex 50/20 og her er det snakk om demping på mindre enn 0,5 cm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 jeg hadde apex på min gamle 525 å stabb stag framme, det var godt stivt det men på en 323 jeg aldri fikk skilta, så sto det cobra fjærer (veldi lavt/40) å det måtte jeg nesten ha nyrebelte for å kjøre hadde ca 3 canti klaring på bunnpanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2008 hehe det hørtes gromt ut, hvor får man tak i apex og cobra? er det holdbart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 18, 2008 Share Skrevet Januar 18, 2008 Stive fjærer og null fjæringsvei er to helt forskjellige ting. Hvis bilen er så lav at du ligger på demperstopperne hele tiden er det verken gromt eller kult og gjør ikke noe annet enn å ødelegge kjøreegenskapene. De fleste vanlige senkefjærer er slettes ikke spesielt stive - kanskje mykere enn orginalt til og med. Det føles dog kanskje slik når man humper rundt uten demping.. H&R er vel regnet for å være relativt stivt av de meste kjente leverandørene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet Januar 18, 2008 Share Skrevet Januar 18, 2008 apex får du tak i på gs cobra er jeg ikke sikker på men hadde jeg vert du så hadde jeg ville valgt apex for å holde litt kjøreegenskaper 323 en jeg hadde var ikke god å kjøre slik den var Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2008 jeg skal ha kjøreegenskaper ja, men de må være stive nok til at det skal kunne gå ann å bruke litt på bane. men takker for svar=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Det går ann å mikse litt sammen med andre typer fjører,og sette på dobbelt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Du kan laste ned godkjenningspapirene hos de forskjellige produsentene og regne ut fjærraten, der står diameter ant. runder osv.. Foran er det enkelt å regne ut, bak blir det værre for mitt hode ettersom fjæren er tønneformet. Såvidt jeg husker var f.eks H&R sitt 35/35 20-30% stivere enn Eibach sitt, de fleste ligger nok rundt omkring samme stivhet som originalfjærene. Coilovers er 2-3 ganger stivere. Gruppe N er ca. 10 ganger stivere, men da må du naturligvis ha racedempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå