325i-Handicapraser Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Har planer om endel trim på 325E'n min nå.. Grom 325i topp med større ventiler, trimkam og plana/ porta!! Skal isåfall få på innsug til 3 dobble, og sette på tre 40 dellorto gassere.. Har også plan om grenrør.. Tåler automatkassa det greiene her?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2008 Noen som veit?? og noen som har no ca tall på hk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2008 Bumpi.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet Januar 18, 2008 Share Skrevet Januar 18, 2008 Er det ZF4HP22 det er snakk om? Det er i såfall en kasse som sitter i et uttall av biler, blandt annet diverse turbobiler. Jeg hadde ZF4HP22 i en Volvo 740TIC og da dukket det naturligvis opp et spørsmål om kassens holdbarhet. Det jeg ble fortalt er at den kassen skal være god for 350 hk. Når det gjelder moment er jeg usikker. Men når det er sagt så vil det ved større effektuttak på motoren, naturligvis bli større påkjenning på girkasse etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2008 Er det ZF4HP22 det er snakk om? Det er i såfall en kasse som sitter i et uttall av biler, blandt annet diverse turbobiler. Jeg hadde ZF4HP22 i en Volvo 740TIC og da dukket det naturligvis opp et spørsmål om kassens holdbarhet. Det jeg ble fortalt er at den kassen skal være god for 350 hk. Når det gjelder moment er jeg usikker. Men når det er sagt så vil det ved større effektuttak på motoren, naturligvis bli større påkjenning på girkasse etc. Takk for svar.. Ja det er ZF4HP22 kasse jammen det var gode nyheter, da tåler den sikkert litt forsiktig sugetrim.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 18, 2008 Share Skrevet Januar 18, 2008 Har planer om endel trim på 325E'n min nå.. Grom 325i topp med større ventiler, trimkam og plana/ porta!! Skal isåfall få på innsug til 3 dobble, og sette på tre 40 dellorto gassere.. Har også plan om grenrør..Tåler automatkassa det greiene her?? kassen tåler nok dette uten problemer, forutsatt at den er i orden og god stand selvsagt. min gammle automat kasse girte overraskende pent selv med motor som hadde 400nm. og når converteren gav seg bygde jeg om til manuel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Januar 18, 2008 Share Skrevet Januar 18, 2008 Eg har vært uheldig med 2 stk zf4hp22 kasser... Ikkje for å ødelegge for deg, men... Etter hva eg har fått høre så er dette svake kasser. Men mine har stått i ein e34 da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 Det var visstnok noen småproblemer med ZF4HP22 frem til ca 1988, da de kom i en utbedret utgave. Problemet skulle være et eller annet med at man ikke skulle ruse bilen i nøytral eller park - dette etter at bilen hadde kjørt og at kassen var varm. Var noe med et forhøyet oljetrykk som kunne gjøre skade på clutchen(e). Den feilen vet jeg at ble utbedret ca 1988, da jeg selv fikk det problemet og måtte bytte kasse. Det finnes masse info/dok. på Google om ZF4HP22. Min erfaring er at dette er fine girkasser. Min første hadde jeg i en Volvo 740TIC, den neste i en BMW E30 320IA og en i min nåværende 320 cab. Står noe info her: http://member.telpacific.com.au/btaylor ... -HP22.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 Har en 325i 90/91 automatbox du kan få for 1000kr,strøken stand,så har du i en i reserve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå