Galskap Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 om en termostat ikke åpner, hvilke skadevirkninger kan dette gi på motoren? jeg tok nemlig toppen pga varme, og nå etter bytte. blir bilen varm etter og ha kjørt en knapp kilometer.. er det mulig termostat ikke åpner?
Sir Hofstad Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Bruker å ta ut termostaten og sjekke funksjon. Men skjer dette på samme oppsettet du hadde varmgang på tidligere ville jeg sjekket feks radiator osv...
conan Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Hvis den ikke åpner blåser det vel kaldt selv om det er driftsvarm motor?! Prøv og bytt den, koster jo ikke mye på biltema da.
aloebiz.net Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Kok termostaten i en kasserolle og se om den åpner
conan Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Hardkokt termostat Er det ikke bedre og koke vannet først, så senke den ned for og se om den åpner.
aloebiz.net Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 samma det Eller se om den lukker seg når du tar den ut
Galskap Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Skrevet Januar 17, 2008 Hvis den ikke åpner blåser det vel kaldt selv om det er driftsvarm motor?! Prøv og bytt den, koster jo ikke mye på biltema da. jeg har forstått det slik om den ikke åpner, vil alt vannet som er i kjølekanalene på motoren ikke komme seg tilbakt til radiator, og til slutt koke?
Dirty Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 ta den ut å kjør uten termostat . se om den går varm da
Bonden Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Har du noe sirkulasjon i ekspansjonstanken når bilen går ? ,hvis ikke kansje vannpumpa er deff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå