-Lasse- Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Jeg har nettopp kjøpt en 2001 323cia med M52TUB25. Er bra fornøyd med bilen så langt, men det er en ting jeg lurer litt på... Når jeg starter opp etter den har stått noen timer hører jeg en slags ulelyd fra motoren. Litt vanskelig å beskrive, men det er iallefall ingen "skrape" eller "kaklelyd". Den er mer monoton og litt "hul" på en måte. Lyden går i kjappe intervaller og dør ut når bilen har blitt skikkelig varm.. Da maler den perfekt sånn som den skal. Bilen har 160k km på telleren. Noen som vet hva dette kan være?
kuanov Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 Vet ikke om du har samme lyd som jeg hadde, men på min E46 var en slik "hul" lyd etter at bilen ble startet opp kald. Lyden gikk plutselig bort etter 15-20 sekunder. Det var hvertfall en slik "emission control-air pump". Tror den bare fikk opp, eller ned, et slags vakumtrykk. Når jeg presset boksen nedover, eller oppover...(husker ikke hvilken vei)...så kom hvertfall lyden bort. Når jeg slapp kom lyden tilbake, men etter 15-20 sekunder var det som boksen hadde fått nok undertrykk, og lyden ble helt fraværende. Om dette er helt normalt og hva den gjør vet jeg ikke. Del 1 er da luft-pumpen til "emission control"
-Lasse- Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Skrevet Januar 20, 2008 Ok, takker så mye for svar.. Dette må jeg ta en titt på
steinar84 Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 det har jeg hørt på en kompis 320 e46 også. en lyd som ikke høres farlig ut men irriterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå