tmte34 Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 får ikkje opp bakluka nå nåken måte, verken me nøkkel direkte i luka, eller sent. lås. eg låste to gonger på rad, direkte i luka, etter det har eg ikkje fått luka opp. nåken med erfaring?
BingMW Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Har nettopp "fikset" samme problem på den eldste bilen min. Låsen bak hadde kilt seg, var ikke til å rikke (pga kuldegrader ute, samt dårlig smøring). Varmet opp nøkkelen med en lighter og fikk til slutt dreid nøkkelen, slik at den stod LODDRETT. Da skal bagasjerommet være mulig å åpne med sentrallåsen. Men ikke i mitt tillfelle, og sannsynligvis ikke i ditt heller, etter det jeg skjønner. Heldigvis har jeg nedfellbare bakseter. Krøp inn i bagasjerommet forfra. Skrudde ut låsfestet nederst (2 muttere eller bolter, husker ikke helt). Dermed får du opp bagasjelokket. Lirket av festedelen fra selve låsen og skrudde det på plass. Fjernet delvis foret på innsiden av bagasjelokket, slik at jeg så mekanisme bak hele låsen. Det går 2 stag. Ett fra selve låsemekanismen til låseknappen, og ett fra låseknappen og videre til sentrallåsmotoren. Hvis du lirker litt på staget mellom låsemekanisme og knappen vil jeg anta at låset slipper tak. Jeg prøvde å smøre med 5-56 på delene, men ga opp etter hvert (for kaldt ute, samt at man trenger vel grease for å holde på smøreevnen). Jeg lot imidlertid nøkkelhullet være loddrett, slik at sentrallåset klarer å låse opp bagasjelokket. Må nevne at staget til sentrallåsmotoren var særdeles tregt. Kan vel også være ditt problem. Om du ikke har nedfellbare bakseterygger, tror jeg du må bore hull bak bakskiltet, litt til venstre for høyre skiltfeste. Husk å fjerne skiltet først Da kommer du til staget jeg nevnte. Så må du eksperimenter med noe verktøy av fint kaliber for å få inn i hullet og lirke litt på staget, slik at låsen slipper. Har heldigvis ikke vært nødt til dette selv. Men jeg synes å ha sett noen tråder på autopower.se, der dette er nevnt. Men kanskje er det andre her som vet...
tmte34 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Takk, har ikkje møkje lyst å bore hull i luka mi men:( hehe
Glenno Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Mulig også kan finnes noe på bmwe34.net eller bimmer.se . Eller prøv også søk her på bimmers eller bmwccn. Står ikke noe om nødåpning i instruksjonsboka heller kansje?
tmte34 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 har ikkje instruksjonsboka..hehe. men takk, skal kikke rundt litt
BingMW Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Nei, står ingenting i instruksjonsboka. Ser i "BMW Tricks + Tips" at du nok er nødt til å bore, men mindre du har nedfellbare seter eller skiluke. Prøv å få lastet ned et eksemplar av denne blekka. Tror jeg fant den på tpb.org 55MB pdf-format
tmte34 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 finner det ikke. har skiluke, men hullet er "litt" smalere enn meg..
Sir Hofstad Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Vil tipse om den tråden om tekniske linker jeg har startet... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker Denne linken er til en pdf-manual om viser hvordan man åpner diverse på BMW... http://rapidshare.com/files/55243791/BM ... s_Tips.pdf
Glenno Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Ja har noen linker på min hjemmeside også om det kan hjelpe. Legg gjerne tilbake mld i gjesteboka på min bmw siden da
Morbus Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Ganske std feil på e34 sedan er masse brudd i ledningsnettet som går langs venstre hengesel til bakluken. Hvis låsen har gått i "doublelock" så kan den kun åpnes elektrisk. søk på bimmernut.com etter "hingeharness"
tmte34 Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Skrevet Januar 21, 2008 er i orden nå, fekk ein eg kjenne på et verksted til å fikse d, vett ikkje koss han fekk det til men:) takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå