Sir Hofstad Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Situasjonen er den at det kom inn en bil,318I 93 mod, som var byttet batteri på. han hadde kjørt 2 timer, parkert, og skulle ut å kjøre etter 2 timer. Da var batteri flatt og bilen startet ikke. Sikringen til bensinpumpe var gåen når jeg fikk den. Ikke mulighet for å komme inn på styrenhet. startmotor går rundt, men pumpa starter ikke og ikke noe gnist. Prøvd med nye reler, og jumpet direkte, og fått motorstyring til å starte. Byttet styreenhet osv. Virker for meg som det er en startsperre, men finner ingen, og eier sier at det ikke er noen. Sentrallås virker ikke.
Spiritus Sancti Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 samme har skjedd med meg.. Noe av det samme ihvertfall.. Sentrallåsen og kupelyset sluttet å funke.. og når bilen blei fiksa funka det igjen.. men nå har bilen stoppa igjen, samme feilen, og jeg får ikke tak i han som fiksa den. Jeg gir deg beskjed hvis jeg får tak i han.. hehe
Sir Hofstad Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 Enten henger et rele en plass, noe har dårlig jording, eller teningslås er dårlig, lurer jeg på...
Efen Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Tviler på at et rele kan gjøre så bilen ikke starter når du har sjekket at starteren funker... vil anbefale deg først og frems og fikse så alle jordingene får god jording, kan hende det er det.. hvis ikke, prøv en ny tenningslås. Sjekk også så alt fra tenningslåsen og sånt sitter godt, så det ikke bare er noe som har detti ut eller en sikring som har gått.. Det er mine råd
Sir Hofstad Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Skrevet Januar 20, 2008 Takker for råd Holder på til jeg er finner ut av det, og skal oppdatere da.
Efen Skrevet Januar 20, 2008 Skrevet Januar 20, 2008 det er bra Kjekt for alle å vite hva du kom fram til feilen var, så husker man det til neste gang en annen har samme feilen Får håpe du finner ut av det
Sir Hofstad Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Skrevet Januar 21, 2008 Gått over og målt hele ledningsnettet fremme i motorrom,testet alle komponentene osv. Det jeg kom frem til i dag er 12v- til pumperele ,som initieres fra pin 1 på motorstyring,gir 12v- uten rele i kont akt, men 12v+ når rele står i... Annet er at kamakselgiver som forsåvidt var 1240 Ohm (1200 er normalt), ikke gir signal via pin 16 og 44, kun 16 og jord. Systemet her kan være slik at tenning ikke slår inn fordi dysene ikke åpner, og det vil def kamakselgiver kunne forårsake, forstår jeg koblskjema rett. Mulig at grunnen til at pin 1 gir 12v+ er for å hindre pumpe i å starte. Bestilt ny kamakselgiver så får vi se. Takknemlig for tips
Sir Hofstad Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 Klipte ledning til pin 81 på styreenhet så var det i orden Hvis noen vil ha forklart hvorfor må de si ifra...
fazerfreak Skrevet April 10, 2009 Skrevet April 10, 2009 heisan, fant du ut ka denne ledningen på pin 81, var.. lurer virklig på å prøve å klippe selv, har du bilde <7 tegning over hvilken som er pin81 ?
Deep Dish Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 heisan, fant du ut ka denne ledningen på pin 81, var.. lurer virklig på å prøve å klippe selv, har du bilde <7 tegning over hvilken som er pin81 ? Ledning 81 er noe som kalles SxxxxSxxxxx
tomerikk Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 På en 93 modell? Den hadde vel defekt alarm med sxxxxsxxxxx da.
fazerfreak Skrevet April 13, 2009 Skrevet April 13, 2009 kjøner ka den gjør, veit ikkje om min har det, trur den har rele versjonen. er det merket med pin nr på boksen/ kabelen, eller må en telle seg fram ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå