Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tema sier, hva er verdien på M3`n min?

Kan vell skrive litt kjapt om den:

1990 modell, 215 hk.

Gått ca 225000 om jeg ikke husker feil.

strøkent sort skinn interiør

sort skinn i dører.

Sort taktrekk

Elektriske vinduer og takluke.

Rustfritt effekt anlegg. Ukjent type. Med rustfrie race katalysatorer.

Orginal motor, bortsett fra E36 M3 kjedestrammer.

Orginal evo sport front leppe og vinge. Begge to justerbar.

MtechII ratt (tror jeg)

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke husker nøyaktig km er pga,

speedometer er byttet til miles. Så nå teller den i miles.

Og når dette ble skiftet stod det jo en viss km på den orginale telleren,

og det som teller i miles hadde jo også surret sine runder.

Skjønner :) ?

Skrevet

I dag er det ikke så veldig stor forskjell på 87 og 90 modell. Prisen bestemmes mer ut ifra bilens generelle tilstand, kilometerstand og hvorvidt kilometerstanden er dokumentert.

Så her er min mening om ditt tilfelle:

+ 215Hk motor

- En litt diffus historie vedrørende skift av instrument og en omtrentlig antatt kilometerstand..

Ta dette med en klype salt, jeg har jo ikke anelse om hva slags dokumentasjon som følger bilen. Men prisantydningen over på ca.150 trenger ikke å være så langt unna sannheten. Men, du kan godt få 200 og. Det er bare å treffe på riktig kjøper. Verre er det ikke :)

Skrevet
Utifra det jeg har lest her, tenker jeg rundt 180-190tusen.. Det tror jeg du kunne få, så lenge den er strøken.

Må si meg enig her... ;)

Skrevet
Er det sånn at E30 M3 har begynt å gå opp i pris nå eller? Koster like mye som E36 M3 jo

Har da ligget stødig på rundt 200tusen noen år E30 M3, om jeg ikke tar feil.

Ja prisene på E30 M3 har igrunn lagt på et stabilt høyt nivå...Priser fra 140 til oppimot 300000,- Men dere må huske på at det ble laget i kun rundt 20000 eksemplar på verdensbasis! dette er ikke mye..

Begynner å bli skjeldne biler, så det er jo litt derfor prisen er sopass høy....Så de som er skikkelig strøkne er nok på mange måter verdt pengene..Uansett så hadde jeg heller betalt 200000,- for en Orginal strøken E30 M3 istedenfor feks. E36 M3 3.0.. :wink:

Skrevet

Anngående det skiftet av speedometer på M3`n så ble dette gjort på verksted så jeg har de nøyaktige tallene dokumentert.

Følger veldig mye dokumentasjon med denne bilen, eieren i england førte tilogmed statisikk over bensinforbruk.hehe. :lol:

Drev å surfet litt etter priser å da fant jeg ei svensk side,

Prisene begynte på 289000sek i 1987, å stoppet på 398000sek for en sport evolution i 1990.

http://www.m3e30.se/grundpriser_m3_e30.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...