jacooob Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 hei.siste året har min 318is m42 tikket konstant, tengte å hive meg rundt å fikse det så eg skiftet ventilløftere å bytta olje å filter, før de kjørte eg motoren på diesel.va stor forskjell men fortsatt ikke bra. nokken som har ei formeining om ka som jer dette?
Ivanrogov Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Litt OT: Hvor lenge kjørte du med diesel og hvor mye brukte du? Gjorde det samme sammen med en kompis som sliter med det samme som deg. Brukte 2L olje og 2L Diesel. Kjørte tomgang i 45sekunder. Ble bedre, men mulig det ble litt kort!?
BreitBau Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Bytta ventiler, fjører, ventilløftere og alt oppi der på en 316 93 modell engang.. Ble ikke bra det heller.. mitt forslag... Drit i det.. Eller bytt motor.. Det er bare ikke verdt det..
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 hei.siste året har min 318is m42 tikket konstant, tengte å hive meg rundt å fikse det så eg skiftet ventilløftere å bytta olje å filter, før de kjørte eg motoren på diesel.va stor forskjell men fortsatt ikke bra. nokken som har ei formeining om ka som jer dette? Har du prøvd å lagt øret inntill toppdekslet? Jeg har også tikking, men det er den typiske BMW dysetikkingen.
Hyggmaister Skrevet Januar 21, 2008 Skrevet Januar 21, 2008 Skru opp musikken så hjelper det Men til topic: Vet at m40 har et oljerør over kam som stopper til. M42 har jo doble kammer, så vet ikke hvordan smøringen fungerer her, men det gjør vel du som skiftet ventilene? Om dette har stoppet opp, så vil det tikke pga ingen smøring i toppen. Vippearmer vil vel få noe hard medfart osv. Det som BMW 2002 Fredrik nevner har jeg faktisk aldri hørt om før her, men det kan jo godt være det også. I såfall kunne det vært greit å vite hva som forårsaker det for min del, hehe
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Hyggmaister: Det var da rart, søker du litt så skal du se at det kommer opp en del innlegg der det er nevnt
jacooob Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 okay takker for hjelpa..kjørte min motor på 5 liter rein diezel da den malte som en katt,tok på olje jenn å da va den like jevli..skal no bynne å bygge turbo å skal skjifte alt i motoren..alt av topp deler skal skiftes, veiv lager rådelage,stempelringer,honing av blokka, olje rør i bunnpanna å olje trykkstempel.osv regner me att den ikke tikker etter de..
maurtin Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 hvordan høres denne dysetikkingen ut som du nevnte lenger oppe?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Vanskelig å beskrive. Men ved å ta på pansret og legge øret oppå toppen så skal du høre ventiltikking veldig godt. Samtidig hører du kanskje tikkingen fra dysene, som er hørbar. Du hører kanskje at tikkingen er veldig rask og ikke så skranglete kanskje.
JulianS Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 bruk stetoskop (nei ikke sånn som legen har) eller en lang skrutrekker hvor du har stål helt igjennom (en sånn som du kan slå på uten at plasten sprekker). sett øret nedtil og trekkeren på ei dyse, på forskjellige sider av toppen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå