Gå til innhold

m42 ventiltikkings problem(318is)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.siste året har min 318is m42 tikket konstant, tengte å hive meg rundt å fikse det så eg skiftet ventilløftere å bytta olje å filter, før de kjørte eg motoren på diesel.va stor forskjell men fortsatt ikke bra. nokken som har ei formeining om ka som jer dette?

Skrevet

Litt OT: Hvor lenge kjørte du med diesel og hvor mye brukte du? Gjorde det samme sammen med en kompis som sliter med det samme som deg. Brukte 2L olje og 2L Diesel. Kjørte tomgang i 45sekunder. Ble bedre, men mulig det ble litt kort!?

Skrevet

Bytta ventiler, fjører, ventilløftere og alt oppi der på en 316 93 modell engang..

Ble ikke bra det heller.. mitt forslag... Drit i det.. Eller bytt motor.. Det er bare ikke verdt det..

Skrevet
hei.siste året har min 318is m42 tikket konstant, tengte å hive meg rundt å fikse det så eg skiftet ventilløftere å bytta olje å filter, før de kjørte eg motoren på diesel.va stor forskjell men fortsatt ikke bra. nokken som har ei formeining om ka som jer dette?

Har du prøvd å lagt øret inntill toppdekslet? Jeg har også tikking, men det er den typiske BMW dysetikkingen.

Skrevet

Skru opp musikken så hjelper det :)

Men til topic: Vet at m40 har et oljerør over kam som stopper til. M42 har jo doble kammer, så vet ikke hvordan smøringen fungerer her, men det gjør vel du som skiftet ventilene? :) Om dette har stoppet opp, så vil det tikke pga ingen smøring i toppen. Vippearmer vil vel få noe hard medfart osv.

Det som BMW 2002 Fredrik nevner har jeg faktisk aldri hørt om :o før her, men det kan jo godt være det også. I såfall kunne det vært greit å vite hva som forårsaker det for min del, hehe :D

• 1 month later...
Skrevet

okay takker for hjelpa..kjørte min motor på 5 liter rein diezel da den malte som en katt,tok på olje jenn å da va den like jevli..skal no bynne å bygge turbo å skal skjifte alt i motoren..alt av topp deler skal skiftes, veiv lager rådelage,stempelringer,honing av blokka, olje rør i bunnpanna å olje trykkstempel.osv

regner me att den ikke tikker etter de..

Skrevet

Vanskelig å beskrive. Men ved å ta på pansret og legge øret oppå toppen så skal du høre ventiltikking veldig godt. Samtidig hører du kanskje tikkingen fra dysene, som er hørbar. Du hører kanskje at tikkingen er veldig rask og ikke så skranglete kanskje.

Skrevet

bruk stetoskop (nei ikke sånn som legen har) eller en lang skrutrekker hvor du har stål helt igjennom (en sånn som du kan slå på uten at plasten sprekker). sett øret nedtil og trekkeren på ei dyse, på forskjellige sider av toppen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...