Gå til innhold

bensin forbruk e38

Bayas!
 Share

Anbefalte innlegg

forbruk på min med 95 mod 730 med automat med 3 liters v8 ligger stort sett på 1.05 på blandet småkjøring her i molde. og på langtur har jeg hatt den nede på 0.72.. hatt mange bmwer men denne må jeg si er overaskende bensingjerrig!! feks hadde jeg en 325 e36 som lå jevnt ca på 1.1 på samme småkjøringa,eller en m535 som lå jevnt på 1,4 sommerstid.. lenge leve bmws v8 sier nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører du fint med V8'ern. Jeg har samma motor i E-34, men bruker 1,4 på bykjøring. Har kun fått den ned på 0,89 på langkjøring, og E-34 er en lettere bil. Sier absolutt ikke at du lyver, synes bare dette er uoppnåelige tall for meg.

Jeg har sett mange tall for forbruk her inne på forumet på ulike biler som jeg selv har hatt, men som jeg ikke får til å stemme. Da har jeg både målt fysiskt med trip-teller og kjørekomputer, samt vært snill på gassen.

Dette gjelder også utenfor forumet. Flere på jobben som lyver om forbruket på andre biler enn BMW for å få de til å høres bedre ut.

Har også merket at noen lyver om hva de betaler i bilforsikkring. Alldri skjønt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med normal kjøring i godt tempo (90ish) på langkjøring i Norge, utenfor motorveier, så går min 728ia på rett under 0.8 (0.77 fra Tønsberg til Kristiansand). Langkjøring på motorvei i 130-140km/t gir rett rundt literen i forbruk. Til og fra jobb (2.5 mil med varierende kjøring) ligger den på 1.25.

Har forøvrig hørt mye bra om 725tds når det gjelder forbruk. Litt daff, men brukte 0.6 fra Gardermoen til Oslo med cruisen på 120 sa en jeg snakket med (den bilen har faktisk nettopp kommet inn på forumet her, med ny eier, gått over 300kkm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...