Gå til innhold

e36 318is mot e46 318i (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er 3 månder siden jeg ble 18 og fikk lappen. kjøpte en bil til ca 50k kostet på den rundt 15k. kjørte og ødela mye foran. måtte ut med litt av den summen som står foran her da. så har søstra mi en e46 vanlig 318 som har gått 130k elns. min har gått snart 300k. og jeg har fått tilbud om og kjøpe den. men det er noe feil med den. bare senket foran. : ( ene stolen går den ikke ann og bruke rikitg. går ikke ann og ta at og frem. cd spiller funker ikke men da bruker jeg bare min egen indash spiller, har en stygg ripe på taket. begynner og komme noe overflaterust i skjermbuen bak... bilen hennes har alt av ting : ) armlene. 4 dører. bilen er svart. hvite blink. 18toms asa felger. skrudde. ganske pen. men jeg synes det er litt kjett med bare en 318. men bensin prisen blir bare dyrere og dyrere så økonomisk er det bra da. men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. hennes bil er eu godkjent. min skal inn nå. min er det noen feil med. håndbrekk. fangern går i oppløsning. min er kjedelig og se på. den var mye finere før. hennes er en 99 mod. mens min er 92. jeg kan få hennes billig. er familiemedlem liksom : p så hva tror dere om saken ? burde jeg gå for den? gjøre litt med den selv liksom? settet på justerbart senke sett eks.. jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. eller skal jeg koste på min egen bil ca 20k : p en bil som er 92 mod og gått 300k.

trenger noen innspill på dette. eller skal jeg vente og kjøpe meg en med motor etter den jeg har nå, eller skal jeg ta dette snere. kanskje neste år..

takk for alle svar.

Skrevet

Erfaringsmessig så er 150k grensa på når det begynner å koste.. Vedlikeholdsutgiftene på en bil som har gått 150 000 og en som ahr gått 250 000 er de samme i året.. En som har gått 300 000 aner jeg ikke, men den er nå vel snart ferdig..

Åssen er det med forskringer? Rust sier du? Du får ikke sveisa mye rust for 10 000 kroner, så det må du ta med i regnestykket.. Er søstera din sin velholdt? Polert noengang? Oljelekkasjer?

Siste men ikke minst: 20 000 er i reperasjon er jo ingenting.. Du må nå regne hvertfall 10 000 i året i reperasjon på en 92 modell med 300 k på telleren..

Skrevet

er ikke mye å lure på har du penger så kjøp søstra de sin.

så har du hverfall bil lengere enn den 92 modellen som har gått 300k

så go for it ;)

Skrevet

har litt lyst for den ser fin ut assa. men tenker veldig mye på at det bare er 318i. regner med at prisen blir ca rundt 110.000kr elns. aner rett og slett ikke, men til den prisen kan jeg jo få en annen bil. en audi a4 TQ elns. så vet ikke hva jeg skulle ha gjort, men vet jo det at bilen til søstern min er nesten ikke brukt mens hun har hatt den. før henne var det søskenbarnet mitt som hadde den. så vet liksom åssen den er behandlet hele tiden... så det er jo fint da. men tenker mye på at det bare er 318i. da det er så mye fokusering på motor om dagen. har jo lyst på mange hester osv. men faen og dyrt det er. men som sakt. har også lyst på en a4 tq. hehhe.

Skrevet

Selg den bilen du har og kjøp deg en 95-97 e36 i bra stand med litt motor og utstyr..

Ikke kjøp den e46'n bare fordi at den er ny hvis du interreserer deg såpass mye for bil og setter krav til motor osv...

Da ender det bare med at etter 2 mnd angrer du skikkelig på at du kjøpte e46'n og selger den..

BEEN THERE DONE THAT :wink:

Skrevet

Tullprat at 300000km er døden for BMWn! Hvor i all verden har du fått opplysningene dine fra?? En bil som har gått 300000 kan være i MYE bedre stand enn en som har gått halvparten! Alt hviler på eieren og bruk og vedlikehold som er gjort. Idiotisk å si at du må regne med minst 10000 i året i påkost. Jeg ville heller hatt en 92 modell med 300 på meteret enn en med 100. Det tyder på mye småkjøring som igjen forårsaker betydelig slitasje på motor, gir og kløtsj. Husk at det er viktigere å skifte olje hver vår og høst enn etter intervallene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...