Gå til innhold

[Happening] Isbanekjøring, Sigdal 23 feb. [b]AVLYST[/b]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er greit for Moderatorer at jeg inviterer dere til vårt treff. Påmelding kan skje via kontaktpersonen, eller meg her på forumet, så viderebringer jeg det. Spør om det er noen spørsmål!

isbane2-1.jpg

Kjøreruter:

Geilo Via Rødberg:

Geilovidardberg.gif

Oslo:

Fraoslo.gif

Gol:

FraGol.gif

Drammen:

FraDrammen.gif

Vel Møtt!

Skrevet

:D Hva skjedde med dagali?!

Har ikke fått med meg dette før nå jeg:) Men det blir bra, da er det bare å prøve å få tak i en bil som holder den helga;)

Skrevet

Joda.. Det som skjedde med Dagali er egentlig veldig enkelt.

John Haugland, som er ex-rallysjåfør skulle ha 15 000 kroner for leie av banen.. Greit nok.. Da skaffer vi 30 stykker og betaler 500 hver..

Helga etter var vi oppe og så på team sideways sin Isbanekjøring der oppe. Banen var CRAP og "mannskapet" han skulle stille med, var han selv om tauebil, og kona(??) som flaggansvarlig.. Hun sto KUN i innkjøringen (som forøvrig også var utkjøringen) til pitten. Dessuten kan jeg ikke fatte hvordan den lille parkeringsplassen der inne skulle kunne få plass til 30 biler.. Det går rett og slett ikke..

På banen ar det mange hull, og midt på langsletta var den en MEGAkrøn som mange omtrent letta på..

Vi tok da en avgjørelse på at vi IKKE ofrer 15 000 på at folk skal bli middels fornøyde, på en middels bra bane..

Etter kjapp tenkerunde ble det til at vi reiser til Sigdal.. Hebbe hadde plass til oppmot 60 biler, og han skulle ha 500 per bil og 250 per ekstra sjåfør. pengene går rett til han ,og klubben risikerer ingenting, samtidig som Hebbe selv står for banen og mannskap.. Jeg tror dette er lettere å være fornøyd med, samtidig som at vi ikke risikerer noen ting..

Det blir en knall dag.. Har allerede fått med 2 Gruppe N rallybiler.. Desverre har det vært meget dårlig respons her på forumet :(

Skrevet

Okey, i see;) Smart å flytte det da. Det blir nok døds bra!! Får håpe det er mangen som melder seg på eller i værste fall blir med ned å se på;)

Ja, har ikke vært så bra respons her enda... Menmen;)

Noen som vil være med på isbane kjøring? =D

• 2 weeks later...
Skrevet

Spørs helt på føret tror jeg.. Er nok ikke det beste i og med at vi slipper utpå ispigg med jevne mellomrom.. De hørver opp isen og legger igjen iskrystaller utover hele isen.. Og da blir det vel fort glatt..

Skrevet

Bra dere drar igang et slikt treff!

Har dessverre også merka meg at det veldig lite respons på isbanekjøring (se signaturen min for link). Ikke allverden oppmøte på de lokale isbanene i år, av uviss grunn. På BMWCCN sitt isbanetreff i Sigdal i helgen var det også visstnok begrenset oppmøte.

Noen som har en formening om hvorfor?? Bruker folk såpass mye penger på prosjektbiler at de ikke har råd til noen timer på full gass vinterstid?

Er veldig rart, isbanekjøring er jo så ubeskrivelig moro. Lever på det hele uka, til neste helg :)

Skrevet
Bra dere drar igang et slikt treff!

Har dessverre også merka meg at det veldig lite respons på isbanekjøring (se signaturen min for link). Ikke allverden oppmøte på de lokale isbanene i år, av uviss grunn. På BMWCCN sitt isbanetreff i Sigdal i helgen var det også visstnok begrenset oppmøte.

Noen som har en formening om hvorfor?? Bruker folk såpass mye penger på prosjektbiler at de ikke har råd til noen timer på full gass vinterstid?

Er veldig rart, isbanekjøring er jo så ubeskrivelig moro. Lever på det hele uka, til neste helg :)

Jeg kunne gjerne tenkt meg å møte opp :) Men iogmed at jeg har piggrie dekk er jeg litt usikker på hvordan det skal gå. Er så surt å take :lol:

Skrevet

Med piggfritt skal det myye til å take, tror ikke det er mulig å kjøre så fort på sjøen vår iallefall. Jeg har ca 120km/t sidelengs i langsvingen med max tyning på langstrekka (med isdekk og m40b16). Var borti brøytekanten i vel 100km/t sidelengs og var det bare maks et sekund på to hjul. 100 kommer man aldri opp i uten isdekk. No worries :)

Piggfritt er nok noe kjedelig, fungerer som poleringsmaskin, hehe.

Isdekk koster max 2000kr brukt for et ok sett. Er som natt og dag. Gjør opplevelsen 10 ganger bedre.

Fant en festlig bilde fra helga med øsa mi: (Fotografen hadde zoom, han er ingen stuntman)

sidelengs3febtrssjen.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...