-Anders- Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Dette er ingen jeg har mistet lappen tråd, selv om jeg da mistet lappen for en stund tilbake. Jeg har nå labbet rundt i 4 mnd, og har 4 mnd igjen. Oversikt: -8 mnd uten lapp -9500 i forelegg -Må ta delvis førerprøve på nytt (praktisk) -For de som lurer: 114 i 70. Planen er å søke om avkorting av tapstiden, og der kommer det inn et par spms tegn. Er det slik at du må, før du kan kjøre opp og få igjen førerkortet, søke om rett og slett å få tilbake førerretten? Hørte noe om dette bak en dør. Politiet sender da en melding til trafikkstasjonen (etter de har godkjent at jeg kan få kjøre bil igjen selvsagt) om at, ja, han kan få ta førerprøve. Og ang søknaden om avkorting av tapstiden... Noen som har erfaring rundt dette? -Kan jeg sende di 2 søknadene i èn? Ble litt viss vass, men håper på fornuftige svar. På forhånd takk Ny Update 30/4: Ja, som sikkert noen vet får man ikke bestille seg oppkjøring før politiet har godkjent tilbakelevering av førerkort. Men, de godkjenner ikke tilbakelevering før det er igjen 1mnd av sperretid. I tillegg, bruker Oslo Politikammer 3 uker på å behandle slike søknader, så nå ser det mørkt ut for lappen til 29 mai (som er dagen sperretiden går ut). Idiotisk opplegg!
Thomaz Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Avkortning av tapstiden er nesten helt håpløst å få igjennom.. Har prøvd på det selv uten hell.. Fått jobben til å søke etc, men funker ikke.. Har blitt veldig strengt.. Men jeg slipper teoriprøve og oppkjøring Det gjør du og, så lenge det ikke står noe om at du skal ha det i dommen. Ny regel fra November.. Ikke verst at det er noen nye regler man kan dra fordel av og
Fliid Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Du må hente søknad på Biltilsynet eller laste ned ra nett "tilbakelevering av førerkort" før du i det hele tatt bør tenke på og dra og ta praktisk. Hvis det er ok for politi så får du ok på søknad om tilbakelevering av førerkort (denne søknaden leveres hos trafikkstasjonen for så og bli sent til politi for vandel og så tilbake igjen). Krøkkete system, men sånn er det nå bare. Har selv vært uten førerkort over en periode og måtte da igjennom det vaset her. Søk om avkorting skjer til politi, søk om tilbakelevering av førerkort til trafikkstasjonen. Du kan søke om det nå, da får du bare godkjent tilbakelevering (vil ikke si at du får det tilbake, men at du har muligheten til og ta førerkortet) når sperrefristen utløper. Om du får godkjent avkortet tid så er det ikke noe problem at du allerede har søkt, politiet må bare melde ifra til trafikkstasjonen om den nye datoen så er du ready to go.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Har en venn som mista i høst. Han fikk jobben til å søke, og fikk da lappen tilbake Han fikk da førerkortbeslag i 4 mnd. De sendte søknad etter ca 1 uke. Noen dager etter det fikk han komme å hente lappen hos politiet.
-Anders- Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Ok! Takk for info! Da skal jeg søke om å få igjen førerkortet ved endt tid først, også skal jeg sende inn en søknad om avkorting litt etter. By the way, så står det i dommen, eller papirene jeg fikk fra politiet, om at jeg må avlegge delvis førerprøve. Mister du førerkort i 6 mnd eller mer må man legge av delvis eller evt full prøve avhengig av om man er innenfor eller utenfor prøvetiden.
CEJ Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Hjelper mye om du har et skriv fra jobben om at dui har behov for det i jobben.. da er sjansene mye større.. hjalp meg!
Thomaz Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Mister du førerkort i 6 mnd eller mer må man legge av delvis eller evt full prøve avhengig av om man er innenfor eller utenfor prøvetiden. Dette var før.. Jeg mista lappen i 22 mnd innenfor prøvetiden.. Jeg må ikke avlegge teori og førerprøve da det ikke står no om det i dommen.. Dette er en ny regel som kom i November.. Men råder deg til å ringe førerkortavdelinga.. Veldig behjelpelig der Lykke til med søkinga
-Anders- Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Hmm, jeg mener det stod det i papirene. men nå ble jeg plutselig usikker. Men iom jeg fikk dommen min før november så kanskje dette ikke gjelder? Vel, får håpe på at det ikke står noe der da.
Thomaz Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Jeg fikk dommen min februar 07.. Så regelen gjelder deg og.. Vis det ikke står no da.. får satsepå at det ikke gjør det Ble veldig letta da jeg fikk vite det, iom at jeg skulle jo egentlig hatt teoriprøva og.. Men jeg råder deg til å ringe førerkortavdelinga.. Da finner dem det ut der + evt andre ting du måtte lure på
BreitBau Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Så de tok fra deg lappen i nesten 2 år? Og du er i prøvetiden så det vil si at du har hatt lappen under 2 år.. Syns det var spesielt at du bare får den igjen. De burde nesten sjekka at du kunne kjøre enda spør du meg.. På grensa til uforsvarlig.. Men lykke til.. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe til noen.. Flaut om de plutselig gjør om litt likevel
Aunli Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Hvor finner man di nye reglene som var kommet i November? Har du link`n til di reglene?
Thomaz Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Har ikke no link nei.. Jeg ringte egentlig for å høre om jeg måtte søke om å ta teoriproven.. Hadde da tatt meg fri alt å greier for å å ta den.. Men da sa hu dama jeg prata med at jeg ikke skulle ha noen av delene.. Hadde forresten hatt lappen i ett år da jeg mista den..
-Anders- Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Det stod i papirene at jeg må ta delvis prøve ja. Nå har jeg hvertfall sendt inn søknad om tilbakelevering. Så måtte jeg visst vente til jeg hadde fått svar på den før jeg evt søkte om avkorting av tiden. Har også pratet med sjefen. Han skulle stille opp! Kommer tilbake med info fortløpende, så andre får se hva som er mulig, evt umulig
-Anders- Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Skrevet Februar 11, 2008 Da er søknad om å få tilbake førerkortet før sendt inn. Denne er kun fra sjefen. Så blir spennende å se hva som skjer nå. Får håpe de ikke bruker flere mnd på å behandle den nå da! Opddaterer når jeg har fått svar. Fingers crossed folkens
ruberhai Skrevet Februar 11, 2008 Skrevet Februar 11, 2008 Jeg hadde 1 års utsettelse, fikk lappen da jeg trengte den via jobben, så verd et forsøk. Tips: mas mas mas mas mas hos politiet så de tar saken din opp fra den enorme papirhaugen på kontorpulten;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå