Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned til Bergen sammen med en venn og hente en bil.

Derfor lurte jeg på om dere har noen forslag på hvilke veier/kjørerute jeg burde benytte meg av?

Har aldri vært der nede å kjørt, så hadde vært kjekt om noen som har kjørt litt på de veiene vinterstid kunne fortalt.

Bare nevner reiseruten en gang til : Bergen - Tromsø :)

Jaja, jeg vet det er et stykke å kjøre!

Skrevet

følge E6 til lillehammer, ca 3-4km etter lillehammer tar du av mot dokka, dette er den beste veien på vinterstid. ikke noe å diskutere en gang :wink: Håper dette hjelper deg :)

Her er en liten vei beskrivelse fra lillehammer, da jeg regner med du finner veien ned dit, hehehe

PS IKKE BRY DEG OM NR 1,2,3. Da dette er beskrivelse ut fra lillehammer

Veibeskrivelse

Kobling: http://maps.google.no/maps?f=d&hl=no≥ ... 8&z=7&om=0>

Fra: Lillehammer

Sluttadresse: Bergen

Start ved: Lillehammer

1. Kjør mot nordvest på 213/Brufoss gate mot E6/Mesnadalsvegen - 54 m

2. Ta til venstre ved E6/Mesnadalsvegen Kjør gjennom 1 rundkjøring - 1,3 km

3. Ta rampen ut på E6 - 7,6 km

4. Ta avkjøringen - 0,3 km

5. I rundkjøringen: ta 2. avkjøring ut på 250/Vingromsvegen Fortsett å følge 250 - 44,8 km

6. Ta til høyre ved Storgata - 1,1 km

7. Ta til høyre ved 33 - 38,4 km

8. Ta til høyre ved E16/Oslovegen Fortsett å følge E16 - 16,8 km

9. Ta til venstre ved E16/Tyinvegen Fortsett å følge E16 - 28,1 km

10. Hold til høyre - 14,8 km

11. Ta til høyre mot E16 - 19,6 km

12. Hold til høyre ved E16 - 53,9 km

13. Ta til høyre for å holde deg på E16 - 14,8 km

14. I rundkjøringen: ta 2. avkjøring og hold deg på E16 Kjør gjennom 2 rundkjøringer - 97,6 km

15. Hold til høyre ved E16/Strandavegen Fortsett å følge E16 - 1,3 km

16. Ta til høyre ved E16/Uttrågata Fortsett å følge E16 - 22,4 km

17. Ta til høyre for å holde deg på E16 Kjør gjennom 1 rundkjøring - 54,1 km

18. I rundkjøringen: ta 1. avkjøring ut på Arnavegen/E16 Bomvei på del av strekningenKjør gjennom 3 rundkjøringer - 23,4 km

19. Ta avkjøringen til venstre ut på E16/Fjøsangerveien Fortsett å følge E16 - 0,9 km

20. Ta til venstre ved E16/Fjøsangerveien - 70 m

21. Ta til venstre ved E16/Lars Hilles gate Fortsett å følge E16 - 0,1 km

Ankom: Bergen

Skrevet

Takker :) Bare at jeg skal andre vei da :P

De var faktisk slik jeg hadde tenkt å kjøre!

Noen formening om hvordan veiene er opp gjennom norge (E6)? Anbefales det å kjøre inn til sverige og så følge riksveg 45 videre oppover?

Skrevet
E6 i norge funker bra nok! Tror ikke akkurat at du taper noe tid på det i det hele tatt!!!! kontra sverige

Det går nok opp i opp med tanke på tid... men med tanke på forbruk og komfort så er nok sverige veien :D

Skrevet

Har prøvd å regne litt på tider vha google map og slikt.

Kjørelengde er det ca 27 mil lengre gjennom sverige. Men kjøretiden er bare 2 timer lengre.

Etter mine erfaringer så er det mulig å holde noe høyere gjennomsnittsfart gjennom sverige enn gjennom norge.

Kan jo komme med en oppdatering når jeg kommer hjem om hvordan det gikk gjennom sverige. Dessuten er det ei ferge oppe i nordland som ikke går om natta, hvor vi ankommer midt på natta og dermed må vente alt fra 3-5 timer. Ergo: Sweden ftw :D

Skrevet

jeg anbefaler deg og høre med hurtigruta, for de har tilbud, med og ta med bilen gratis på januar/februar. Håper du får en fin tur.

Ellers så kan du kjøpe dette til bilen din

hgeku6n6cqfdiqibkjb9.jpg

Skrevet

Ta Hurtigruta ifra Bergen til Ålesund.

Avgang klokka 22:30 ifra Bergen, og ankomst klokka 12 dagen etter i Ålesund. Da er du uthvilt etter en natt på Hurtigruta.

Jeg betaler ca. 1200,- inkl. lugar og bil.

Kjør da E136 inn til Åndalsnes, og deretter opp Romsdalen til Dombås og E6 :)

Kjører ofte mellom Bergen og Sunnmøre...og E39 er en DRITTVEI.

Kommer 9 av 10 tilfeller for seint til fergene, pga. noen lokale folk som kjører i 65 i 80-sona... Og nei...det er ikke bare å kjøre forbi.

Skrevet

Unødvendig å kjøre helt ned til lillehamer, ta heller av ved Otta, også følger du RV15 Strynfjellet-Førde-Bergen... Det blir kortere, kjørte nettop Trondheim-Bergen... Men du må ta ferge etter Førde, men den koster ikke mer enn 149kr.. Helt ok veier, blir litt smale rett før førde.. men men.. Det beste er jo å kjøre sognefjellet, men det er jo vinterstengt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...