jensemann23 Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Skal se på en kræsjet E36 320 som i følge selger har 325-motor. Hvordan ser jeg at det er en 325-motor, og ikke en 320 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 det jeg vet at det er vel litt annet innsug... men husker ikke helt.... gjerne se under om det er dobbel potte hele veien også.... bare sånn som jeg vet er litt forskjellig, men sikkert noen som vet helt sikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2008 ok. Skal sjekke det.. Takk:) Tar gjerne imot flere tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 sorry, litt feil info... blanda med 328 den har litt annet innsug... men hvis motoren er er byttet, bør også eksosen ha blitt bytta... hehe... dobble rør hele veien, men på 320 er det vel enkel fra katt til bakpotta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2008 hørte med han nå, det er ikke 325-eksos ...Da er det vel sveisa sammen noe greier da.. Vil det senke effekten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 njæ.... VELDIG lite isåfall... kanskje 0.00003 hk... og 0.000000002 nm... hehe... er ikke sikker, men tror det har lite å si er nok bare 2 liter anlegget som står på, sikkert ikke noe sveis... tror de er ganske så like... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2008 er 320 eksos som står på.. Original. Men du mener det er ok altså? Er det bare lyden som blir litt kjipere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 tror ikke lyden blir kjipere heller... hehe... forskjellen er 1 tykt rør, i forhold til 2 litt mindre hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 gir ikke riktig motstand.. Vet ikke mysild, men tipper en finger på at bmw ikke hadde tatt bryet med å endre bakpotta om det ikke hadde noe å si... Kan være lyd, feil baktrykk o.l. Vet ikke.. Jeg TROR innsuget er forskjellig.. 328 har 320 innsug og dette er spakere.. Folk sier at har man b28 skal man bytte til b25 innsug.. Så tror det er noe forskjell.. Mener bestem motorkoden står en plass.. Men dette vet ikke jeg hvor er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Hvor står motornr./kode på disse motorene da? På blokka eller toppen? Hvis en har et nr./kode kan det jo sjekkes hos BMW merkeverksted.. Hvis motorene er like høres d fristende ut og "oppgradere" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Når det gjelder doble rør hele veien, åssen er dette? På min går det fra manifoldene over i ett gigarør (4") og over igjen i 2 rør inn på kattene.. Er dette riktig? Ser nemlig ikke ut til at det følger varmedekslet helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 kan være.. derfor jeg skriver så mye tror og slikt bare for å safe... du burde jo ha bedre peiling på dette du hehe... en kamerat bytta fra 320 til 325 og byttet ikke eksosen, var ikke forskjell som jeg kunne merke da men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Jeg mener og si, at en forskjell er at den belgen til luftfilteret er tykkere på 2,5, men sier ikke dette med 100% sikkerhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 24, 2008 Share Skrevet Januar 24, 2008 Står 2,5 fremme på toppen over oljefilterboksen, altså på innsugsside. Trenger du andre nr må jeg vite om det er vanos eller ikke. Kan måle gasspjeldhus og LMM innvendig (ca 66-67mm)og sjekke at det er korrekt også, fordi de delene koster kr om du må kjøpe til, som eksosen forøvrig gjør også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå