Stonescream Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Hei, Driver å monterer sammen igjen vinduskviskermekanismen nå etter at jeg har skifta den. Har møtt på et lite problem. I gjennomføringen i karosseriet ( de hullene ) skal der være en gummiforing. På undersiden skal det også være en foring. Når jeg monterer de som det er meningen etter tegningen på GS, klarer jeg ikke å trykke mekanismen langt nok opp til at jeg får plass til en skive. Gjengene på mekanismen klarer ikke å ta tak. Jeg mangler liksom 2 mm. Noen som har montert dette og fått det til etter læreboken som har noen tips? Dersom ingen har noen revolusjonærende tips ( føler det er farlig å bruke tvinger så nærme frontruten liksom.) så tror jeg at det blir å dele ene gummiforingen i 2 så bruke en halv på undersiden. Halve tykkelsen, men det er kanskje nok? Var korrekt montert de jeg tok fra hverandre (fabrikkmontert), men hvordan de har fått til å skvise de gummiforingene så mye sammen forstår ikke jeg. På dette bildet, er det del nummer 24 og 16 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /14801.gif
Bonden Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Tror ikke du skal ha noen foring i tillegg til den som sitter i karosseri (gummigjenomføringen)bare en skive under muttern når du drar fast.
Stonescream Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Skrevet Januar 24, 2008 Nå var der en foring under i tillegg til den ringen som er i karosseriet på den originale, men hvordan de har fått det til.. beats me. Tror jeg går for halveis løsning. Dele ene gummiringen i 2 og bruke en halve på hver side i tillegg til ringen som går gjennom panseret. Slenge litt fugemasse på i tillegg på undersiden så må det vel bli bra nok.
Stonescream Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Skrevet Januar 24, 2008 Etter å ha forsøkt å montert de med en pakning under og en i selve karosseriet fant jeg ut at det ikke gikk. Dersom jeg delte ene pakningen i 2 så jeg fikk halve høyden, gikk det å få gjengene på mekanismen og den 27mm store mutteren til å "ta". Dette førte til at gjengene på mekanismen ikke holdt. Resultatet ble ei pakning i karosseriet og ei skive + mutteren. Sånn var min erfaring så dersom andre lurer her, ser de mitt resultat. Godt å være ferdig med denne jobben gitt. Nå kan bare denne drittvinteren fortsette, for JEG har fungerende vindusviskere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå