Gå til innhold

Problematiske gummiforinger på ny vindusviskermekanisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Driver å monterer sammen igjen vinduskviskermekanismen nå etter at jeg har skifta den. Har møtt på et lite problem.

I gjennomføringen i karosseriet ( de hullene ) skal der være en gummiforing. På undersiden skal det også være en foring.

Når jeg monterer de som det er meningen etter tegningen på GS, klarer jeg ikke å trykke mekanismen langt nok opp til at jeg får plass til en skive. Gjengene på mekanismen klarer ikke å ta tak.

Jeg mangler liksom 2 mm.

Noen som har montert dette og fått det til etter læreboken som har noen tips?

Dersom ingen har noen revolusjonærende tips ( føler det er farlig å bruke tvinger så nærme frontruten liksom.) så tror jeg at det blir å dele ene gummiforingen i 2 så bruke en halv på undersiden.

Halve tykkelsen, men det er kanskje nok?

Var korrekt montert de jeg tok fra hverandre (fabrikkmontert), men hvordan de har fått til å skvise de gummiforingene så mye sammen forstår ikke jeg.

På dette bildet, er det del nummer 24 og 16

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /14801.gif

Skrevet

Nå var der en foring under i tillegg til den ringen som er i karosseriet på den originale, men hvordan de har fått det til.. beats me.

Tror jeg går for halveis løsning. Dele ene gummiringen i 2 og bruke en halve på hver side i tillegg til ringen som går gjennom panseret.

Slenge litt fugemasse på i tillegg på undersiden så må det vel bli bra nok.

Skrevet

Etter å ha forsøkt å montert de med en pakning under og en i selve karosseriet fant jeg ut at det ikke gikk.

Dersom jeg delte ene pakningen i 2 så jeg fikk halve høyden, gikk det å få gjengene på mekanismen og den 27mm store mutteren til å "ta".

Dette førte til at gjengene på mekanismen ikke holdt.

Resultatet ble ei pakning i karosseriet og ei skive + mutteren.

Sånn var min erfaring så dersom andre lurer her, ser de mitt resultat.

Godt å være ferdig med denne jobben gitt. Nå kan bare denne drittvinteren fortsette, for JEG har fungerende vindusviskere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...