Gå til innhold

Vindusvisker + ABS + anti spin problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har 10 tommeltotter når det gjelder bil, men er ganske "handy" om jeg blir forklart godt!! Jeg har en greie for BMW'er og eier en 520 i stasjonsvogn fra 98. Desverre har jeg litt problemer om dan.... Huff!

1. Vindusviskerne lever sitt eget liv.

Det begynnte med at de endret utgangsposisjon til midt på frontruta, altså når viskerne ikke var i gang sto de stille midt på vinduet. Dette løste "kompis vekstedet" mitt ved å snu (reversere) en eller annen dings i viskermotoren(?). Fungerte som bare det, helt til nylig, hvor den ene visker'n inå kke fungerer i det hele tatt. Den andre er fin, what to do?

2. Anti spin/ ABS lamper lyser, og mekanismen fungerer ikke.

I begynnelsen var det litt av og på, men nå er det totalt stopp. Jeg fikk nye vinterdekk i November, og det var etter det helt stopp. Sammenheng? Jeg har også prøvd å spyle bort smuss ved dekkene, men orket ikke skru de helt av slik det ble anbefalt på dette forumet. Resultat negativt.

Noen som har noen tips? Koster dette eventuelt skjorta å få fikset?

Mvh, BMW entusiast

Skrevet

Hvis ene viskeren ikke følger med er det vel trolig et stag som har løsnet mellom viskerne (motoren sitter på ene viskerarmen og et stag drar med den andre). Skjedde ihvertfall på Carinaen min en gang.

ASC/ABS som ikke virker trolig ikke pga. en giver ved et av hjulene ikke virker. Enkleste er å få tatt en diagnose som forteller hvilke hjul den sitter ved. Den er både lett å finne og skifte hvis du vet hvilke det er. Evt. kan du også måle motstanden i alle for å finne hvilke som ikke virker, men det er jo en del mer arbeid.

Noen har vel også opplevd at styringen til dette ryker, men det er et verre problem som du forhåpentligvis ikke har.

Skrevet

Fant ut av viskerproblemet... Er det mulig! Så for meg masse styr, men så var det hele kun en skrue som måtte strammes litt (den som fester viskeren til bilen).

Lærdommen er: ikke fjern snøen på vinduet med viskerne. Eller fjern snøen med viskerne, men husk å stramme skruene til viskerne i blant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...