Gå til innhold

Jon_A: E30/"M3"/M50 Motortrøbbel.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se her ja! Nå kommer det seg:D Har dere skrevet noe sted hvilken farge dere skal ha på bilen? Jeg har ikke fått med meg noe hvertfall :roll: Blir nok bra med litt lakk :D

Men er vell snart klart for et E30 treff på Haugalandet. Begynner å bli noen modifiserte E30`er rundt om her nå!:D

Er veldig fint at dere legger ut bilder, blir så mye kjekkere å lese:D

Stå på :P

• Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

snart klar for e30 treff nå? hehe.. blir ikke klar denne sesongen rekner vi med..

og siden vi ikke får den klar til denne sesong, så prøver vi å gjøre mest mulig med bilen nå, siden vi ikke har noe hastverk lengre. :)

har blitt noen endringer i planene i senere tid, så vi får se når den blir klar.

info om hva planene er får dere følge med på hva er. :P

tipper noen blir overasket :)

Skrevet
snart klar for e30 treff nå? hehe.. blir ikke klar denne sesongen rekner vi med..

og siden vi ikke får den klar til denne sesong, så prøver vi å gjøre mest mulig med bilen nå, siden vi ikke har noe hastverk lengre. :)

har blitt noen endringer i planene i senere tid, så vi får se når den blir klar.

info om hva planene er får dere følge med på hva er. :P

tipper noen blir overasket :)

Mente ikke akkuratt neste helg heller da :lol: men, det blir nok en stund til ja:) Har "store" planer med min bil også denne vinteren:P Skal bli gøy å se hva dere finner på videre, følger med her :wink:
  • 2 weeks later...
Skrevet

Da var det tid for oppdatering, og avsløring av det "hemmelige" prosjektet =)

Fikk for meg en torsdag å skifte takplate. Fredag var jeg hos huggern å fant et donortak, lørdag henta vi taket, og 4 dager etterpå var taket nesten ferdig tilpasset. Nå gjenstår bare finskjæring og sveising.

Utenom det har jeg fått bodyschütz på kanalene og under aluplata i bagasjerommet.

d53-01.jpg

d53-02.jpg

d53-03.jpg

d53-04.jpg

d53-05.jpg

d53-06.jpg

d53-07.jpg

d53-08.jpg

d53-09.jpg

d53-10.jpg

d53-11.jpg

d53-12.jpg

d53-13.jpg

d53-14.jpg

d53-15.jpg

d53-16.jpg

Skrevet
Fjærne takluka tenker jeg..

Knall prosjekt! Stå på..

Riktig.. mest pga å få mest mulig takhøyde med bøttestolene og hjelm på :)

Vekta på det vi kappet ut nedenfor (takluke-kassetten) var 15kg, så kommer jo resten av kantene som må kappes bort. groft rekna til ca 20kg

d53-09.jpg

Og hele takplata uten takluka veide ca 8 kg :)

d53-07.jpg

...blir bra dette :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Pusset og grunnet hele undersiden på takplata.

På sveisekantene brukes det sveiseprimer fra volvo, skulle visst være hur bra som helst.

Tilpasset overgangene mellom ny og gammel klar til sveising.

d54-01.jpg

d54-02.jpg

d54-03.jpg

Begynt å slipe ned luka jeg fikk av torebmw... med ca 15lag med lakk kanskje?? =)

d54-05.jpg

d54-06.jpg

Og her er en vifte jeg handla av Kimmit. Passa på millimeteren! Står akkurat i press av seg selv nå, bare å hive etpar skruer gjennom.

d54-07.jpg

d54-08.jpg

Skrevet

da er faktisk taket ferdig tillpassa, og ska sveises på torsdag med pungtsveiseapparat.

da gjenstår det bare festing/tillpassing av skjørter og sparkling av hele bilen. :)

har også fått orden på alle ledningene vi kappa som går bak i bilen til lykter, speedometerføler, bensinpumpe osv.

disse skal legges i en samlet kabelgate istedenfor at noen går på høyre sida å noen på venstre.

Skrevet

jepp, blir greit å få tak på igjen

Nå har taket også fått på seg sveiseprimer alle steder det skal sveises.

"Bøylen" mellom B-stolpene er også innkjøpt og skal sveises fast før taket settes på.

Bakluka har også fått seg noe grunning, men må gå over den noen steder en gang til.

d55-01.jpg

d55-02.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...