Gå til innhold

Jon_A: E30/"M3"/M50 Motortrøbbel.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet
Oppdatering for helga:

Lørdag var en bekjent bortom å sveisa litt, var greit å sette vekk noe arbeid å sitte å se på selv :)

Før og etter bilde fra passasjersiden. Var cirka tilsvarende hull på motsatt side. Sveiste også igjen hulla fra antenner.. en på hver side der også faktisk =)

d14-01.jpg

d14-02.jpg

d14-03.jpg

Men vi jobba nå litt vi også..

Tok ned tanken å fjerna div gamle og ødelagte bremseslanger/rør,

fått alu-plate som skal limes der reservehjulet var, og jobba litt videre på buret.

d14-10.jpg

d14-11.jpg

d14-12.jpg

Søndag:

Vært bortom torebmw å tig'et de delene vi hadde heftet fast på lørdagen,

og begynt litt på modifiseringen av ledningsnettet jeg har planlagt.

Har fjernet ting og tang som ikke er nødvendige for meg, og skal legge hele nettet over på passasjersiden, der jeg også skal legge plusskabel fra batteriet som skal være bak og frem til motoren. Begynte også å rengjøre baksetet for limrester, men var så sykt kjedelig at jeg kom ikke så langt idag.. =)

d15-01.jpg

d15-02.jpg

d15-03.jpg

Tødft prosjekt!

Feit M3 i bakgrunnen der, fleire bilder av den eller?

• Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Litt oppdatering på veien:

Det meste av modifiseringer/reperasjoner av karosseriet er ferdig nå, så nå er det "bare" sparkling/finarbeid igjen før lakken kommer på. Bagasjeluka leverte jeg inn til sandblåsing av innsiden pga dårlig forarbeid mellom de forskjellige lagene med lakk som lå fra før.

Bakfangeren har en liten sprekk som må plastres, og vinga har noen småskader som må fylles med polyester og pusses.

Bilder:

Slik festa vi skjørtene først, men angret etterpå siden denne løsningen ikke ga så godt hold i glassfiberen.

d59-01.jpg

d59-02.jpg

d59-03.jpg

d59-04.jpg

Løsningen: Skjære bort kanten og poppe i små stålplater mellom skjørtet og kanalen.

d59-05.jpg

d59-06.jpg

d59-07.jpg

d59-08.jpg

d59-09.jpg

Her er orginale festene til panseret montert over på glassfiberpanseret. Fungerer som en drøm.

d59-10.jpg

Buret har jeg fått tilbake fra sandblåsing/lakkering.

d59-11.jpg

Og idag fikk jeg sveist igjen nøkkelhullet på passasjerdøra, pluss alle hulla fra dørlistene. Fiksa også litt på sveisene til nye taket.

d59-12.jpg

d59-13.jpg

d59-14.jpg

Skrevet
Ser bra ut. Dere er glad i synlige popnagler:P Hehe

Kjøpe ei orginal m3 dør av meg? Litt rust, kan taes før evt salg.. 1500kr, med rute og vindusheis..

Håper ikke de popnaglene skal være synlige bestandig.. :shock: men gromt bygg! 8)

Skrevet
Ser bra ut. Dere er glad i synlige popnagler:P Hehe

Kjøpe ei orginal m3 dør av meg? Litt rust, kan taes før evt salg.. 1500kr, med rute og vindusheis..

Håper ikke de popnaglene skal være synlige bestandig.. :shock: men gromt bygg! 8)

Joda, skal kun lakkes over.

Er vel ca litt i underkant av 200stk tilsammen på bilen.

Derfor jeg kjøpte de største jeg fant hos Tools =)

@Spiritus: hehe takk, men nei takk. Holder nok greit med de dørene jeg har foreløbig.

Skrevet
Er jo overtøft med popnagler da. :D Hva blir farge valget??

Alpin Weiss III

@Leif: Nope, ikke min iallefall. Roald traff en som stod på henger på ferjekaien Arsvågen. Kanskje den som kom over til karmøy utpå dagen?

Skrevet
DSC01273.jpg

møtte denne på Arsvågen, da var den på vei mot Haugesund hvertfall..

får ikke håpe det kommer flere nå :)

var den jeg også såg. Tror nokk den står en plass på karmøy nå. Får høre på superstreet om noen vet noe. Begynner og bli ganske mange nå ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...