Gå til innhold

Jon_A: E30/"M3"/M50 Motortrøbbel.... :(

Anbefalte innlegg

• Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

pokker!!..

kom inn i garasjen igårkveld, stiiinket diff-olje :(

jeg hadde satt den stakkarslige diff`en på sida oppi en pepperkakeboks slik at olja skulle renne ut.

så hadde seeelvfølgelig boksen velta, og alt olja fløyt på gulvet :(

Skrevet
super digg prosjekt!! blir å følge med dette ja! hvordan får du bort restene av taktrekket? den skomgummien.

:D

Skal prøve meg på en lett sandblåsing på diverse limrester på B-stolper, C-stolper, baksetet og taket.

Skrevet

Jajamen! Dette VAR jo bra lesing, JAL... Skulle ønske jeg hadde samme energi og arbeidslyst som dere i garasjen min...

Hos meg blir det vanligvis bare som når du var hos meg i går kveld - sitte å røyke og jatte i varmen - og SE på de forskjellige prosjekta..

Lykke til videre og stå på...

Husk å gi meg et ring før du smeller i M50... Best å få sjekket opp registeret først vettu, kan jo være noen idioter som har hatt Shell på den en gang i tida...

Skrevet

Får kanskje oppdatere litt jeg da, siden Jon ikke har fått bildene jeg knipsa i går kveld.

Ny pakke fra koed kom med br.skjold, hjullagre, styrekuler og masse bremsedeler :D

Forstillinga ble komplett med nye bremse-skjold, hjullager og styrekuler, mangler bare br.skiver:

CIMG5794Large.jpg

Så ble bilen hengt opp i take (tror jeg må ut å se at den henger enda)

CIMG5801Large.jpg

Bremserøyr ble demontert å nye formet til.. teipa de bare sammen underveis, slik at de blir helt like:

CIMG5796Large.jpg

Forstillinga ble så demontert igjen å satt til sides siden vi skal lakke motorrom:

CIMG5798Large.jpg

Fikk også overhalingssett til kalipperane bak, så nå er alle så godt som nye :D

CIMG5803Large.jpg

Så demonterte vi bensinpompa å røyr frem til motorrom:

CIMG5810Large.jpg

Heldigvis var det ingen rust der heller, kun overflaterust under kjittet. Pikka som en galning med skrujern for å var sikker :)

Skrevet

Så ble det noen timers jobbing idag også.

Var ikke sikre på om regnet skulle stoppe idag, så vi måtte bygge et lite sanblåsetelt :)

d18-01.jpg

d18-02.jpg

d18-03.jpg

d18-04.jpg

Dritlei av sand i øynene nå, så idag fant vi frem noe bedre beskyttelse :D

Her er "The Jon" i aksjon..... some say... =)

d18-05.jpg

d18-06.jpg

d18-07.jpg

d18-08.jpg

d18-09.jpg

d18-10.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...