Gå til innhold

Jon_A: E30/"M3"/M50 Motortrøbbel.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir fort mye dyrere med luka, hengsler, c-stolpekassetten, vindu, lister ++..

kassetten bør hvertfall være i stål og sveises, da glassfiberen blir litt vanskelig å tillpasse osv. :)

vi skal heller ikke kjøre så fort at vi trenger å endre aerodynamikken bak på den likevell ;)

• Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi klyppa ledningsnettet rett foran seteryggen i baksetet, forlenga det litt og trekkte det gjennom helt vanligge el.trekkerør kjøpt på Clas Ohlson og lodda det sammen igjen bak i bagasjerom :)

Gikk litt tid i mærking av kabler og slik for å få lodda de rett sammen etter de ble trekkt gjennom trekkerøyra :)

Ble myyye ryddigere i cupè`en med tanke på at vi ikke skal ha noe annet enn stoler og dashbord inni :)

De kablene som går til håndbrekk som orginalt ligger under teppet under førerstolen ble trekkt frem under dashbord, gjennom torpedoveggen og under bilen langs girkasse/mellomaksel-tunnel og gjennom gulvet igjen ved girstanga med gummigjennomføringer for å gjøre det clean :)

Skrevet

Så dyrt for de delene ? vet luka sikkert koster.. min er i karbon å syltynnn.. burde kansje ikke selle min å begynne på nytt heller.. men men.. får se når en får ånden.. ikke noen som har 325 understell å sperre å litt sånn til meg.. viss jeg får tak i noe greit noe vil jeg få min å godkjent min å...

Skrevet

konge tråd. lest gjennom hele greia her nå, og gleder meg til å se sluttresultatet.

eneste jeg stussa litt på, hvorfor ikke hydraulisk håndbrekk?

billigere å bygge om enn å kjøpe bremsesko og vaiere nytt, også så fantastisk mye bedre å bruke..

men uansett, lykke til videre :D

Skrevet

hehe.. ja, er ikke lenge siden jeg måtte lese gjennom tråden vår selv :) gøy å mimre litt :)

Det er mulig at vi legger opp hydralisk håndbrekk en annen sessong.

tror dette i hovedsak blir en søndags-bil og banebil når vi har tid..

er ikke så mangen baner her på vestlandet, så det spørs hvor ofte vi orker å kjøre til østlandet.

da må vi ta lappen på henger evt. å dra den på bilhenger over :)

men uansett så må vi ha den orginale håndbremsen i orden siden vi skal ha skilter på den. :)

Skrevet
.....da har JAL_535 bestilt og hentet noe av deler og bolter til svinghjul, clutch + div. annet til vannpumpe, termostat og register på jobb hos oss (Bavaria).

Har også handlet ny batterikasse bak :)

Så da er det ikke så lenge til vi kan slippe nedi motoren å sette Pedi i arbeid å fikse ledningsnett til oss :D

Ja, Roald...

Nå har jeg vært hjemme tilsammen en ukeogto de siste 9-10 ukene (går litt i surr nå, hehe..), så jeg har ikke hatt mye tid til garasje i det siste.

Er i Bergen på kurs hele denne uka, MEN neste uke skal jeg ha fri (uke 38 ).

Skal vi ta oss en økt en kveld i garasjen min da og mekke litt motor?? Så kan jeg fyre varmepumpa opp hvis det skulle bli litt kaldt i garasjen nå som det nærmer seg høst ;-)

Skrevet

jeg er hjemme igjen onsdag kveld neste uke pedi, kanskje en god gammel fredagskveld i garasjen slik som før? :)

Ang planer får jeg se hvordan ting utvikler seg. Beholder nok bilen en stund og da blir det nok litt fiks her og der. Jeg har allerede lagt ut god del med penger på den så skal bli godt å få brukt den litt når den er ferdig. Kjekt å ha ekstra bil når hovedbilen skal på service også, derfor godkjenning og skilt :)

Håpte Roald skulle bygge seg makan så vi hadde hver sin men :P

Skrevet

Ja, tror ikke jeg har noen planer neste fredag - så kanskje vi kan ta den kvelden?

(Men er vel best å sjekke med kjerringa først? Hehe..)

Skrevet
Ja, tror ikke jeg har noen planer neste fredag - så kanskje vi kan ta den kvelden?

(Men er vel best å sjekke med kjerringa først? Hehe..)

Hehe ja jeg har sjekket med min på forhånd :)

Skrevet

"Ang planer får jeg se hvordan ting utvikler seg. Beholder nok bilen en stund og da blir det nok litt fiks her og der."

JA, du kan jo prøva deg å sella an rett itte an e ferdigge...

denna ska me reisa ront å visal, å få cred`s får all jåbben me har jort!!! :P hehe

• 2 weeks later...
Skrevet

Yes da var jeg kommet meg hjem fra sydenland, og litt har skjedd mens jeg var vekke.

Roald og han som pusser på bilen transporterte den til lakkverkstedet og fikk sprøyta fuller på, og transportert den tilbake til garasjen hos Roald.

Noe smådill gjenstår før den skal til lakkering.

d80-01.jpg

d80-02.jpg

d80-03.jpg

d80-04.jpg

d80-05.jpg

d80-06.jpg

d80-07.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...