Gå til innhold

Jon_A: E30/"M3"/M50 Motortrøbbel.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet
skal bort i helga å se om vi får på mellomakslingen.. da er drivlinja klar hvertfall :)

så er det "bare" det elektriske, insuget radiator igjen på motor/drivverk. og eksos da.

men 22 mai? nææææh.

Hallo!! Dere er jo 2-3 stk å jobber... Viss dere ikke preiker å skryter så mye, så blir den kanskje klar :P

• Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jada skal nok få skrudd litt =)

Hmmm.... Snakka med madammen på tlf i dag, og hun hadde ikke sett noe til deg. Hun lurte på om ikke du skulle jobbe litt mens jeg er på jobb? :wink:

Skrevet

Hmmm.... Snakka med madammen på tlf i dag, og hun hadde ikke sett noe til deg. Hun lurte på om ikke du skulle jobbe litt mens jeg er på jobb? :wink:

heheh. geniale pådrivere :D kjekt å ha noen som maser så ting blir gjort

Skrevet

Hehe planlagt noen timer på formiddagen/dagen på lørdag. Skal bare høre med madammen din på facebook om det er greit =)

Skrevet

Motor er montert, måtte endre litt på motorfester for å gå klar innsug/br.kr.forsterkeren og eksosmanifoil som tok i traversen.

Drivlinja er også forsåvidt ferdig, mangler bare giroverføring.

DSC04157.jpg

DSC04153.jpg

og vipperutene, for de som ikke fatta hvordan de virker :)

DSC04156.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

bare noen småprosjekter på gang her om dagen..

stressa med å finne dørlåser, men fant ut hvorfor jeg bare hadde en...

må dreie nye motorfester samt de til girkassen.

har jobba litt med ventildekselet. aluen va riktig dårlig støpt men ble greit til slutt.

satt igang med lyktene som skal fikses litt.

impulshandla meg også en UUC Clutch stop =)

mont03-01.jpg

mont03-02.jpg

mont03-03.jpg

mont03-04.jpg

mont03-05.jpg

mont03-06.jpg

Skrevet

Se der ja, får komme inn og montere dippeduttene etterhvert også nå da... Fullt i sjukdom i huset, men ikke i garasjen vettu...

• 1 month later...
Skrevet

miniupdate..

Begynner å nærme seg noe.

Fått ferdig vindusviskerstyret, ble litt stress og litt customarbeid for å få på deksel fra RHD bil :P

Montert diverse luft, vann og bensinslanger ferdig. (ink en vacuumventil sammensatt fra 3 biler)

Endelig fått giroverføring som passet, montert med shortshift og UUC DSSR.

Radiator skrudd opp med DIY fester.

DIY pom girkassefester.

mont04-01.jpg

mont04-02.jpg

mont04-03.jpg

mont04-04.jpg

mont04-05.jpg

mont04-06.jpg

mont04-07.jpg

mont04-08.jpg

mont04-09.jpg

mont04-10.jpg

mont04-11.jpg

mont04-12.jpg

mont04-13.jpg

mont04-14.jpg

mont04-15.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

siden Jon A. er i Sverige får jeg oppdatere litt her.. jeg og Pedi var å kobla litt på motoren ikveld.

ville først å fremst få liv i oljelyset, slik at vi viste at det funket.

gikk noen forsøk før vi fant rett ledninger, og måtte demotere speedoen for å sjekke pæra.

men til slutt så lyste det når tenninga ble slått på. kinna på starteren til lyset slukka igjen noen ganger :) da var oljetrykket oppe og gikk.

men så fant vi ut at ingen av dysene tikket under kinning (hadde ikke bensin på tanken)

sjekka og målte litt på div. ledninger og fant ut at den ene ledningen skulla ha bat+ isteden for jord :P da ble det liv i dysene også :)

fant noe startgass lignende spray og kinnet, gikk noen omdreininger uten hell, men så plutselig starta den i ett sekund og to.. DEIIILIG følelse :D

så nå er det kun å fylle på kjølevæske + lufting, rydde litt i ledningene i motorrommet, sveise eksos, montere stoler og dobbelsjekke clutch(lufte systemet) så skal den egentlig være kjørbar :D

gjenstår selvfølgelig diverse montering av lister +++ enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...