Pedi Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Ikke så rart at vi bomma på de 2 første ledningene da, da det vi hadde av kabler og kontakter på ingen måte var til verken rett motor eller bil... Men vi fant jo fort utav det da, det var jo bare å kontrollere litt - og vips så var det jo på plass som det skulle...
RoaldJ Skrevet August 4, 2010 Skrevet August 4, 2010 sant det skal bli sigg å få gang på den sjikkelig
JAL_535i Skrevet August 13, 2010 Forfatter Skrevet August 13, 2010 Da ble det endelig skikkelig start! Bensinslangene stod feil, skifta plugger og spylte ut den 5-6-7 år gamle bensinen som så ut som cola, da ble det liv! Gikk også noen timer med tidligere i uka for å rydde ledningsnettet. Desverre står motoren for høyt montert til å få på dekselet over ledningsnettet uten å kappe i det. Etter starten kom det imidlertid et lite tilbakeslag. Radiatoren jeg handla av en kar her på bimmers for en stund tilbake siden, husker ikke hvem det var, var det jo lekk i.... kooooonge Film: http://jon.metri.no/bilder/320/first_start.mp4
Rayman Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Nerme seg nå ja Den lekasjen på radiatoren er lett og fikse, demonter radiatoren å få ut vatnet, tørkt der som huller er med varmepistol for å få det tørt og bruk stålkitt til å tette lekasjen med. Har fiksa 2 radiatorer med skade akuratt sånt som den du har. Kjupte stålkittet på trålbøteriet på åkra..
JAL_535i Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 jaja ingenting er så gale at det ikke er godt for noe! skulle egentlig handle stålkitt heren dagen slik Rayman sa, men så kjørte jeg forbi en hugger på vei til sandeid =) fant meg en slik en, større radiator, og med temp sensor fra AC. Måtte modifisere festeanordninger litt, men det var verdt det. Pussa/rensa også toppen for å lakkere denne svart. Har også klurt litt med kobling fra preface lykter jeg demonterte for 2 år siden over til facelift. Etter litt måling tror jeg jeg har funnet hva som går til hva. Fikk også montert E34 blinklysa. Så er den modifiserte bensinpåfyllingen ferdig også.
G-RACING Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Dette ser kanon ut! Morro å så at den tar form! Du har ikkje ein DIY på den Mono visker saken?
bbmw Skrevet August 20, 2010 Skrevet August 20, 2010 Stilig med enda en E30 med M50! Dette blir en spennende bil. Litt kult med poppnagle racing looken Men sei meg ka bremsekraftforsterkar bruker dåke og kor masse har dåke "vippa" motoren? Klaring eksos/kaross? Vipperuter ble levert til foreksempel 325ix
JAL_535i Skrevet August 20, 2010 Forfatter Skrevet August 20, 2010 Er orginal bremsekraftforsterker, motorputene er DIY og laget slik at grenrøret går klar traversen, og innsuget klar av bkf. Husker ikke måla i hodet. @G-RACING: vet ikke om jeg har step-by-step bilder, men send meg gjerne en PM hva du tenker på, så skal jeg finne det jeg har =)
SSM Skrevet August 20, 2010 Skrevet August 20, 2010 Er orginal bremsekraftforsterker, motorputene er DIY og laget slik at grenrøret går klar traversen, og innsuget klar av bkf. Husker ikke måla i hodet. Det du sier nå er enkelt å greit at motoren står høyt og skeivt i bilen...Ikke bra.
RoaldJ Skrevet August 20, 2010 Skrevet August 20, 2010 tror ikke den står så mye høyere enn andre e30 med m50 motorer.. og hvorfor er ikke dette bra evt?
SSM Skrevet August 20, 2010 Skrevet August 20, 2010 Siden det er brukt orginal E30 bremsekraft forsterker så står nok motoren mer til høyre i bilen enn i midten. E30 Ix BKF er mindre i diameter, og viss motoren er plassert rett da så må man frisere litt på rillene som er på innsuger for å få et par mm klaring. Vet at noen bygger motorfestet opp på ene siden for å tilte motoren. Jeg har brukt E36 motorlabber med M20 gummi og satt de i de ytterste hullene mot vangen. Såg på en E30 med 3.0l på Rudskogen sisst, den hadde kanskje 10mm klaring fra grenrøret til vangen og hadde ikke sveisa om innsuget en gang. Jeg har 7" Golf BKF og måtte sveise en godt del, samt at jeg kan ta av grenrørene selv om motoren står i bilen. For å få klaring fra grenrøret til traversen er det bare til å kutte litt i traversen og sveise seg en liten pen bue slik at det ser orginalt ut. Slipe det pent og lakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå