Gå til innhold

Jon_A: E30/"M3"/M50 Motortrøbbel.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mer til høyre? Hvordan får du til det? motoren står fortsatt i orginale hulla i traversen, så det begrenser seg hvor mye til høyre den kan sitte. Pittelitt blir det jo når ene motorputa er høyere enn den andre.

Uansett skal jeg ha motoren lenger ned på førersida før eller siden.

Men golf bkf utgår tror jeg, hvis en må stå på pedalen for å låse hjula..

• Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fikk foresten også montert hanskerom, startet og lufta kjølesystemet litt (ikke så lenge siden eksosen bråker mye og ikke er ferdig), luftet servo, påbegynt å feste bøttestolene og sikkerhetsbelter + 4 punkt innfesting..

Skrevet
Ser bra ut :) Nå når dere er ferdige JAL e det rett opp til vegvesenet og godkjenne da og få skilt?

Mja, er nå ikke helt klar for kjøretur enda. Sjekke hva som går av clutchen...

Bestiller ikke time hos vegvesen før alt e klart, tatt 4hjulskontroll etc.

Må få lånt meg et sett med godkjente hjul jeg kan ha på godkjenningen også.

Skrevet

typisk... når en ting går i orden, så går en annen ting i stykker.

fikk lufta clutch-slaven skikkelig igår, men når vi har fått den til å virke, så ser vi at det lekker olje ut fra den ene belgen ved indre styrekula på tannstanga :(

• 4 weeks later...
Skrevet

Mjaaa... etter å ha skiftet tannstang 2 ganger, klarte å ødelegge en, + etpar andre ting er/var bilen klar for en kjøretur.

Etpar bilder:

Sveist eksos:

ns03-01.jpg

Skiftet rattlås/tenningslås

ns03-02.jpg

ns03-03.jpg

Montert på plass ny radiator.

ns03-04.jpg

Montert og koblet opp spal vifta.

ns03-05.jpg

Hentet panser fra lakk og montert låser og fester.

ns03-06.jpg

Oversiktsbilde motor/ledningsnett.

ns03-07.jpg

Så til dagens nedtur.

Motor gikk og hørtes fin ut mens den var kald, men etterhvert som den ble varm begynte det å komme

litt lyder. Hørtes greit ut på tomgang, mens det på turtall hørtes ut som motoren snart skulle ta kveld.

Lydene ble værre hvis en holdt turtallet over noen sekunder, og det var også litt svart røyk til tider.

Oljetrykk har den, og vanntemp måler lå litt under midten med elvifta igang. Fusket/spytta litt i eksosen også litt på jevnt høyt turtall.

For feit blanding? Mulig gåen LMM eller lambda?

Oljedrypp mellom girkasse og motor var det også.

Så planen pr nå er å heise ut motor igjen. Plukke i biter og skifte diverse lagrer etc ++ iløpet av vinteren.

Etpar andre ting står på to-do lista mens motor først er ute, bl.a flytte eller skifte bkf så jeg får motoren

der den skal stå, bytte ut stumme motorputer til gummi ink girkasse. Bytte ut dobbelmasse svinghjul.

Skrevet

dumt med motor trøbbel da :(

Di festene til vifta? kor handla du di? handla noen fra kimmit eg men di var så porøse at de knakk ved montering :o

Skrevet

handla de på kimmit jeg også. var bevisst på det på forhånd, så jeg var ganske forsiktig ved montering.

hadde også på litt sika på låseskiva etterpå så den ikke skal hoppe utover å bli løs. dessuten festa jeg det bare "passelig" fast =) dro ikke fjøra flat liksom.

Skrevet
handla de på kimmit jeg også. var bevisst på det på forhånd, så jeg var ganske forsiktig ved montering.

hadde også på litt sika på låseskiva etterpå så den ikke skal hoppe utover å bli løs. dessuten festa jeg det bare "passelig" fast =) dro ikke fjøra flat liksom.

hehe ok, brukte ikke noe makt eg heller, men var uheldig og fikk litt knekk på den ene og de brakk jo som kjeks :lol:

Skrevet
Skal gå helt fint oppover på turtallet uten lambda eller lmm eneste den kan gå litt ujevnt på tomgang når den blir varm. Timet kammene rett?

Ja den jaga på turtallet når den ble varm.

Antar kammene står rett, Pedi som har montert. Virket ikke som det var noe ulyder før den ble varm heller.

Her feks, en liten video etter vi fikk på eksosen. FILM

Lurte om det kanskje bare var noe resonanser siden motoren står på stumme fester. Men da hadde ikke lyden forværret seg

etter noen sekunder på jevnt høyt turtall. Oljelyset slukker, så det bør være oljetrykk også.

Skrevet

Hatt motoren igang lenge, eller kun korte perioder? Mekaniske ulyder? Har vært borti at disse motoren må "gå seg til" etter overhaling eller viss den har stått lenge ubrukt.

Men Pedi har jo fri en uke til, så han kan vel trylle litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...