Gå til innhold

Jon_A: E30/"M3"/M50 Motortrøbbel.... :(

Anbefalte innlegg

• Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Skrevet

fant ut at ulyden ikke var så farlig som vi først trodde. lot motoren gå seg varm igår og hørte ikke de samme skummle lydene.

tok bilen hjem til meg på bilhenger og vi måtte jo prøve den en tur :)

slik gikk det..

første og andre gir..... så smalt det noe jæææævlig!!! så da måtte vi gå tilbake (15 min å gå ca) å hente bilen og hengeren.. :)

(diffen funka bra hvertfall) :D

IMG_7566.jpg

Vet ikke hva som ble knust, men har en følelse av at det kan være utløyserlageret eller ei fjær fra trykkplata som ble knust.

det skrangler/skraper noe jævlig når vi starter motoren. hjelper ikke å trå in clutchen heller. hadde det vært tannhjul i kassa, så hadde lyden forsvunnet når clutchen tråkkes inn og kobles fra motoren.

får bare hale ut motor og gir å finne ut hva det er :) må bytte simmerringen på veiva bak svinghjulet da den lekker også.

Skrevet

Trenger jo ikke å rive ut motor for å ta ut kassa, bare ekstra stress det. bedre å nappe ut kun kassa da. Og simmerringen på veiva er jo ny..... Merkelig.

Skrevet

satte vell ikkje simmeringen inn me fett/olja.. så an har sikker gått tørre elle nåke.. jekk jo ei ston fra når me monterte d, t me fekk start..

eg får kje demontert kun girkasse på løftenokken min. men jon har planer åm å laga avtagbar frontplata o.. så tar ut motoren uansett... :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Da ble det desverre ingen godkjenning denne sesongen.

"Vinterprosjekt 2010-2011" er nå påbegynt istedet.

Få tak i ny girkasse...

Lettvektssvinghjul skal monteres.

Lage avtagbar frontplate

Flytte BKF

Bruke E28 motorputer

Fikse div lekasjer i motor

+div

front.jpg

f2-001.jpg

f2-002.jpg

f2-003.jpg

f2-004.jpg

Rart at girkassa ikke skulle tåle en orginal M50 i en lett E30..

Skrevet

2. gir gikk til helvete i min brors e36 325 også for noen år tilbake, muligens en del burning og bomgiringer som har skylden, men bakhjulene slurer jo endel lettere i en e30 i forhold til e36 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...