Steven Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Jøss, det må jo ha vore trøtthetsbrudd pga. feilgiring elle noge sånt tidligare. Min kasse holde jo ut ennå, å det e jo ein vanlige 2.5 kasse Ser bra ut ellers!
JAL_535i Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Hmm kanskje jeg skal ta sjangsen på å hive inn en lik kasse da... satse på den holder til neste oppgraderingsrunde =)
Steven Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Hmm kanskje jeg skal ta sjangsen på å hive inn en lik kasse da... satse på den holder til neste oppgraderingsrunde =) Ja få tak en kasse fra en e34 med m50 motor. Da har den rett utveksling også....men du har vell en syk utveksling på diffen din uansett så det passer best med e36 m50 kasse?
RoaldJ Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 eg prøve å få an t å kjøpa den m3 3.2 6-trinns kassen så ligge t salgs her inne... men e litt dyrt me 10 lappar da pluss an e skada i clutch-huse
Pedi Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 eg prøve å få an t å kjøpa den m3 3.2 6-trinns kassen så ligge t salgs her inne... men e litt dyrt me 10 lappar da pluss an e skada i clutch-huse Kan jo få kjøpe min, som er skadefri og som-ny-tilstand... Men den er dyrere og da Pluss at den er jo fra en E46 med den feite akslingen....
Rayman Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Ka e det så e så "fett" me desse 6-trinns kassane egentlig?!? Meir giring og tømme girene fortere ser eg på som eit minus.. hadde vert noe annet om du hadde hatt en kasse som bruker 0.1sek på å skifte gir, men det jere ikkje en E36 6-trinns kasse.. 3 ganger så dyre som E36 M3 5-trinns er de også og de tåler heller ikke noe mer.
RoaldJ Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 gira på 6 trinns girkassen har bare noen desimalar mindre utveklsing pr gir og har 1:1 på 5 gir. mens 5 trinns kassen (som stod i) har 1:1 på 5 gir.. så egentlig blir d "samme" girkassen med et ekstra gir
JAL_535i Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2010 Hmm kanskje jeg skal ta sjangsen på å hive inn en lik kasse da... satse på den holder til neste oppgraderingsrunde =) Ja få tak en kasse fra en e34 med m50 motor. Da har den rett utveksling også....men du har vell en syk utveksling på diffen din uansett så det passer best med e36 m50 kasse? Ja diffen er jo tilpasset til girkasse med 1:1 i top gear. 0.83 e.l blir jo fra 250-300kmt da =)
Rayman Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 gira på 6 trinns girkassen har bare noen desimalar mindre utveklsing pr gir og har 1:1 på 5 gir. mens 5 trinns kassen (som stod i) har 1:1 på 5 gir..så egentlig blir d "samme" girkassen med et ekstra gir Hehehh, men då ser eg iallefall ingen andre fordeler med 6-trinns kasse enn med å ha det på pairet Eg våger iallefall ikke å kjøre særlig fortere enn 200km/t med en E30 Kan aldri tenke meg at sjettegiret blir brukt en gang her på haugalandet med max 70 grense.. så jeg ville iallefall aldri lagt ut de tusenlappene for noe som aldri blir brukt..
RoaldJ Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 har ingen ting me fart å jørr da.. men rekne me ein 3.2 kasse tåla litt mær juling enn ein 2-2,5l kasse. men uansett.. blir kje t at an kjøpe den kassen anyways.
RoaldJ Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 siden motor og gir er demontert så bestemte vi oss for å bytte simmeringen og pakningen på dekselet på veiven bak svinghjulet, igjen.. tror den gamle simmeringen gikk tørt siden den sto lenge før motor ble startet.. det var hvertfall oljedråper mellom motor og gir da det sto i bilen. og siden det var tørt videre oppover i bak-kant på motoren satser vi på at der er her det har lekket, fant noen dråper ved demontering også. slik hang den under "overhalingen", så ble den satt tilbake på motorbukken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå