325iX_E30 Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Jeg har hverken peiling på BMW eller skrur selv, men lurer på om noen kunne gitt meg en pekepinn på hva det kan koste å: 1. Bygge om min 325iX E30 (89 modell) fra automat girkasse til manuell girkasse 2. Trimme motoren ca 30 -50 Hk, montere turbo eller på andre måter, og forsterke/skifte ut de deler som trengs Det er da snakk om å sette bort kjøp av deler og ALT arbeid til en mekaniker/verksted og å få arbeidet pent og seriøst utført. Bilen er et meget fint eksemplar i meget god teknisk stand og jeg ønsker at den skal forbli det. I tillegg lurer jeg på hvem som evt kan ta på seg slikt arbeid i Sør-Trøndelag-området? På forhånd takk for hjelp!
conan Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Dette hørtes ut som en meeeget dyr affære, håper du ikke tenker på salg etterpå. For da taper du myye spenn.
Rayman Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Mekanisk verksted med 800kr i timen + deler her er det snakk om 100.000+ så hvist du ikke er mangemillioner og ikke vet hvordan du skal sløse bort pengene dine så er jo dette en bra mde og jere det på
plumbo79 Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Jeg holder på å trimme en manuell 86 ix , men jeg ønsker meg en etter 88 automat (helst 2 dørs) antar at motoren min kommer til å ha ca 200 hp når jeg er ferdig (ordentlige hp ikke bare skryt, alpina b3 replica)
325iX_E30 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 Bilen skal selvsagt ikke selges etterpå nei og jeg er fullstendig klar over at dette er penger jeg aldri vil få igjen. På den annen side trenger man ikke å være mangemillionær for å "sløse bort" kr. 100 000 på en interesse Spørsmålet var altså ikke om dere synes en slik ombygging er "verdt pengene" (jeg tror jeg vet svaret på det), men om dere har tips til hvem som kan utføre en slik ombygging og hva det kan dreie seg om av kostnader? Selv om timeprisene på anerkjente verksteder ligger på kr. 800, ser jeg det som temmelig sannsynlig at det finnes mekanikere rundt om i landet som har peiling på BMW og som kan påta seg en slik jobb for godt under kr. 800 i timen. Eller tar jeg feil?
325ixturbo Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 hør med es tuning i trondheim di har bytta en del kasser på audi, mulig di kan gjøre dette for deg + trimm
plumbo79 Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 At ikke du smører deg med litt tålmodighet og pte brøver å få kjøpt en brukt m20 turbomotor eller noe sånt, og så får noen til å sette inn denne, var vel ikke lenge siden det gikk en slik her inne for 16 000 krr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå