Gå til innhold

Demontere Xenon-lys E46

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig mange opplever at orginale Xenon-lys i hovedlysene blinker og oppfører seg merkelige. Årsaken kan være så mangt, men i et internt Bulletin fra Autodata så nevnes det en årsak;

Ledningene ligger i klem i lykten!

Nå høres dette litt søkt ut, men verd å sjekke ut.

Det er enkelt å ta ut lykten, men det å dele opp lykten er det værre med. Reflektorene virker veldig spinkel og jeg tør ikke å bryte så mye.

Er det noen som vet nøyaktig hvordan man tar ut reflektoren slik at man kommer til Tenneren på baksiden?

RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har plukket lykten i smådeler og sjekket alle ledninger, sprayet kontaktene med elektrospray og byttet tennet.

Ingen forbeding!

Xenon på førersiden blinker i ny og ne. Ingen problemer å tenne lyktet når jeg starter, men de blinker sånn nu og da. Noen ganger slukker lyset og jeg få opp versel om lampefeil i dasj'en. Da slår jeg bare lyset til parkeringslys og tilbake og så tennes de igjen og varsellyset forsvinner.

Da er det kun balasten igjen å bytte da jeg allerede har prøvd å bytte pæren mellom høyre og venstre uten at det hjalp. Hadde pæren vært defekt, så hadde blinkingen fulgt pæren.

Så pæren og tenneren er byttet! Da er det balasten igjen å prøve!

RS

Kan du forklare hvordan lysene oppfører seg? Blinker begge lysene samtidig?

Venter på oppdatering, etter demontering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...