Warsteiner Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Har en e30 320 og har tenkt å bytte motor og understell. Men hva er lettest å bytte til av m3 3,2 og m5 3,8? altså hva det er minst arbeid med.. Bilen skal forhåpentligvis godkjennes av biltilsynet! Noen som VET hva som eventuelt må byttes??
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 du får den ikke goskjent som m5 uansett, da E30 ikke har noen versjon som heter m5. Du må uansett bytte til m3, jeg vil tro det er lettest også. Må bytte det meste i understellet, bremser osv
Warsteiner Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 hæ?? bilen skal ikke godkjennes som m5- det er jo umulig! men den kan godkjennes med m5 motor hvis understellet er tilsvarende m5. (i styrke og bremsekraft) MEN spørsmålet var hva som var lettest å bytte til av m5 motor eller m3 motor i forhold til plass i motorrom, bremser, stag osv..
S.Arnesen Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 den kan nok ikke godkjennes med m5 motor uansett hva du gjør.. men hvem av motorene du velger tror jeg blir hipp som happ
Kristov Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 M3 motoren er nok å foretrekke da den er mindre av størrelse og du ikke trenger å ha radiatoren inni frontmaska. Ang godkjenning så virker det som om det blir vanskeligere og vanskeligere dessverre.
Warsteiner Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 okei. Men man må flytte radiatoren viss man skal ha i en 3,8 m5 motor.
336mik Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Er litt mer tilpassing med en s38 motor,men den skal,etter hva jeg har hørt,være lettere enn s50. er jo også mer effekt,og finere lyd i s38 da.
freedrik Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Er vel E30'er som har blitt godkjent med M5 motor. Og vist man ikke får det godkjent i Norge så kan man vel ta turen til tyskland og Tüv gokjenning?
Kristov Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Er vel E30'er som har blitt godkjent med M5 motor.Og vist man ikke får det godkjent i Norge så kan man vel ta turen til tyskland og Tüv gokjenning? Det kan man godt men BT er ikke pålagt å følge en TÜV-godkjenning. Start i riktig ende ved å kontakte BT før du begynner å bygge noe som helst du har planer om å få godkjent.
Gunnar Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Med den riktige planleggingen og researchen på forhånd er nok S50 enklest, siden alt er bolt on med riktige deler.
Warsteiner Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Skrevet Januar 30, 2008 okey. jeg skal snakke med BT før jeg begyner. Men hva med understelet da, er ikke 5-serien breiere en 3-serien???
berntsen Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Det er godkjendt e30`er med s38 motor i norge jo. Innsuget må bygges litt om da det kolliderer med bremsekraft forsterker, kan bruke alpina radiator, alpina motorfester så er motoren bolt on på e30 travers.
336mik Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Kan visst bruke bremsekraft forsterker fra golf 1,og ikke bygge om innsug også.
pIMp Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Med den riktige planleggingen og researchen på forhånd er nok S50 enklest, siden alt er bolt on med riktige deler. Det er ikke bare "bolt on", slik man får intrykk av på diverse forum. Man må ha i bakhodet at ingenting er tilpasset E30, så det er masse småting som må tilpasses osv
pIMp Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Kan visst bruke bremsekraft forsterker fra golf 1,og ikke bygge om innsug også. Det er helt riktig, men da må man bygge opp motorfeste 2-3cm på førersiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå