Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en 320i 1996mod SEDAN, denne sitter det 150HK i.

Hva er den billigste og beste måten på å få den til nærmere 200hk? Er det nødvendig med turbo? I så tilfelle, hva er bra og hva må byttes ut?`Detta er min første bil, så jeg har ikke altfor mye erfaring. :P

m75z8no5cjoieg3sx2v8.jpg

Takker for svar :)

Skrevet

Billigste er Turbo.. Du oppnår vel ikke 200 hester på sugetrim under 25 000 kr..

Kammer: 3000 pr stk = 6000

Chip: 5000

Grenrør: 4000

Luftfilter: 1000

Porting og Planing med Slipesett: 7000

Effektanlegg: 3000

Ventilløftere (24v?): 4500

Stivere Ventilfjører: ??

Benking: Priceless :P

Som sagt.. Gløm 200hk med sugetrim hvis du vil ha det billig..

A-dekk turbokitt komplett med manifold og alt du trenger: ca 15 - 18 000

Skrevet

LOL... Hagenisse: Så sant så sant..

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk ikke bare gjør det.. Har du lyst på 200hk, så KJØP deg en bil med 200 hk da vel for f***... :P

Makan..De er jo billigere i forsikring enn en 320 også

Skrevet
LOL... Hagenisse: Så sant så sant..

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk ikke bare gjør det.. Har du lyst på 200hk, så KJØP deg en bil med 200 hk da vel for f***... :P

Makan..De er jo billigere i forsikring enn en 320 også

Penger? forsikring? hva som er tillgjengelig! masse som spiller inn vettu

men kompressor 10 lapper hvor hva? :shock:

Skrevet

Skal du sugetrimme den til 200 hk kan du like godt kjøpe deg en ombygd E36 M3 evt en original for samme pris. Eller gå for 323/328. Går godt, i tillegg får du med billige modifikasjoner "på kjøpet"!

Skrevet
LOL... Hagenisse: Så sant så sant..

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk ikke bare gjør det.. Har du lyst på 200hk, så KJØP deg en bil med 200 hk da vel for f***... :P

Makan..De er jo billigere i forsikring enn en 320 også

Penger? forsikring? hva som er tillgjengelig! masse som spiller inn vettu

men kompressor 10 lapper hvor hva? :shock:

Eneste som spiller inn her er vel penger? Ha som er tilgjengelig har jo lite å si, VIL du ha en bmw med 200 hk så finner du deg en bil med 200 hk.. Og forsikringen på en 328 er billigere enn på en 320 sist jeg sjekka..

Når det kommer til penger så vil han ha 200 hk billig.. For det første, det MÅ være dyrt om det skal være verdt noe!.. Og er det ikke verdt noe så er det vel ikke verdt penga å hive det på.. Turbokit er billig for tiden, men hva med bremser, understell, oppheng og forsterking av motoren.. Tipper det er en motor som nærmer seg 200 000 km, og da er den vel knapt nok egnet for særlig overladning uten en skikkelig overhaling først? Spørs jo hvor lenge du vil ha motorn seff, men tipper du vil ha motoren så lenge som mulig uten å måtte få tak i en annen??

Hele poenget mitt, er at det er EN ting å trimme en 325i opp til 280 hk.. Neste steget er jo en 328i eller M3.. En annen er å trimme en 320 opp til 200 hk, når det fins så utrolig mange bmwer fra før av med 200 hk..

Hva med en 323i feks? Den har tett oppmot 180-190 hk i praksis.. Burde være ett bra utgangspunkt med chip, konfilter og effektanlegg??

Enkelt og greit.. Du får turbokit og tydeligvis presse til 10-15 laken.. Det er billig.. Men som jeg sa, Det MÅ være dyrt om det skal være verdt noe?!

Skrevet
Skal du sugetrimme den til 200 hk kan du like godt kjøpe deg en ombygd E36 M3 evt en original for samme pris. Eller gå for 323/328. Går godt, i tillegg får du med billige modifikasjoner "på kjøpet"!

Kan jo omdefinere spørsmålet ditt litt.. Vil du ha 200 hk over tid? Med motor og understell, oppheng og drivverk som er holdbart? Elller vil du ha 200 hk på en bil du helst skulle hatt avlivet til høsten..?

Nr 2. er jo veldig billig på kort sikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...