Hankook Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Jeg har en 520 med m50b20 motor i. Av og til når den sviver på tomgang, så går den opp mot kokepunktet, har aldri kokt men, har vært på vei opp, lurte på om det var "slurekoblingen" som var ødelagt, og skiftet den, men det hjalp ikke, vannpumpe og termostat er skiftet for 4mnd siden. Noen som har ide om hva det kan være? Dette er ikke noe som skjer alltid men, av og til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALPINA-B6 3.5 Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 luft i kjølesystemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2008 Har luftet den også, så tror ikke det er det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Kommer det varm luft på varmeapp.? Hvis ikke, så er det luft i systemet, ingen sirkulasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guhoff Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 hvis det bare skjer av og til så er jeg ikke helt sikker, men det kan være toppakningen som har gått. Sjekk olja om den er svart og fin, hvis den er gråaktig går det vann i olja. du kan også ta ut pluggen i front og bakende på motoren og sjekke om det er forskjell på dem (eks; den ene er vasket rein). ellers kan det være luft i systemet ditt, da må du lufte. når du sier "slurekoblingen", mener du da viskosekobling til vifta? det kan hende at vannpumpa fusker litt også. du kan lett sjekke det ved å ta den ut, og legge den i en kjele men kaldt vann og koke den - da skal den trekke seg sammen. håper dette hjalp litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2008 Kommer varme i varmeapparatet ja, har sett på olja, den ser fin ut. Det samme gjør kjølevannet. Hvilke plugger snakker du om? Ja det er Viskoskoblingen jeg mener. Koke vannpumpa? er det ikke termostaten du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Slenger meg på her og nevner at en bekjent av meg har samme problem.....der er det radiatoren som er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2008 Var ute å så litt på den nå, å la merke til att den nederste tykke slangen som går fra radiatoren, er kald mens alle andre er varme. Hvordan finne ut om det er radiatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guhoff Skrevet Januar 30, 2008 Share Skrevet Januar 30, 2008 jo, mener termostaten såklart. du kan sjekke om toppakningen er gåen ved å ta ut en tennplugg i front og bakende og sjekke om den ene er reinvaska. men hørtes ut som om det var radiatoren ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2008 For liten flow? Hva mener du med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guhoff Skrevet Januar 30, 2008 Share Skrevet Januar 30, 2008 det kan være tette radiatorslanger/radioator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazard Skrevet Januar 30, 2008 Share Skrevet Januar 30, 2008 Termostaten din åpner ikke;) Lett å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2008 Skal ut og handle ny termostat idag, så har jeg hvertfall prøvd d også, noen forslag om antall grader jeg bør ha den til og åpne på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Skal ut og handle ny termostat idag, så har jeg hvertfall prøvd d også, noen forslag om antall grader jeg bør ha den til og åpne på? 92 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=401055&CarReference_ID=3708&CategoryType_ID=1Orginalnr: 11 53 2 246 825 Jepp, hadde denne 88 graders t.staten, som var orginal fra bilen var ny! Men kjøpte 92 grader hos lokal BMW forhandler . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå