vnm Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Hei, Jeg har nettopp fått meg min første bil, en 120D importert fra Tyskland. En 2005-modell. Jeg er meget fornøyd med bilen, men det er et par ting som ikke er som det skal. PDC (foran og bak) er helt død. Jeg tenkte kanskje at det er en sikring, men jeg har bare tysk bruksanvisning og kan ikke tysk Virker også som at de automatiske avblenbare speilene ikke virker. Tenkte kanskje at det er en eller flere sikringer for disse systemene som ikke virker, og ville prøve å skifte disse før jeg tar bilen på et dyrt verkstedsbesøk. Kunne noen hjelpe meg med tips på hvilke(n) sikringer som er aktuelle? Eller om det er andre ting jeg kan teste? Alt annet på bilen virker... På forhånd tusen takk for all hjelp!
Gunnar Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Tror det kalles einparkhilfe på tysk, hvis det ikke står PDC da. Se etter det...
vnm Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Skrevet Januar 29, 2008 Var ikke oversikt over sikringer i bruksanvisningen gitt. Dette virker helt håpløst å finne ut av dette og Stenshagen gidder ikke å hjelpe noe uten å ta inn bilen og kjøre diagnoser. Står helt fast. Noen som kan hjelpe meg å finne frem til riktig(e) sikring(er) sånn at jeg kan se om det er en enkel løsning på problemet? Glad for all hjelp!
vnm Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Skrevet Januar 30, 2008 Nå har jeg vært hos Autozentrum, som sier at det etter all sansynlighet er en feil i systemet, og da må de ha bilen ikke en halv dag for å kjøre diagnose. De skulle ha 1300 kroner eller noe sånt. Er ikke dette egentlig utrolig fort gjort? Noen som har tips om noen andre som gjør jobben til riktig pris?
AC Schnitzer Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Du er sikker på at systemet ikke er deaktivert? Det er vel mulig på noen av modellene. Er vel noe som trigger systemet til å starte når du setter den i reversj også, undersøkt om PDC systemt blir aktivert av det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå