Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal bygge om min 318 e30 til 325i, så må sende søknad først, noen som har en ca ferdig søknad? som har gjort det før? ikke noe serlig peiling på hva jeg skal skrive, hjelp?:D

skal bygge om alt til tilnærmet org 325i, altså alt av understell, driverk, motor(selvfølge) flytte batteriet bak.

har prøvd å søke etter tidligere temaer her. men uten hell.

Skrevet

har du standard søknadskjema? har du ikke d, send mail til statens vegvesen så får du d i posten.

på d skjemaet skriver du inn hva du vill bygge om på bilen å hvor (eller hvilken bil) du tar deler ifra

det letteste er hvis du har chassinr på bilen du tar 325 delene ifra.

Lykke til!

Skrevet
har du standard søknadskjema? har du ikke d, send mail til statens vegvesen så får du d i posten.

på d skjemaet skriver du inn hva du vill bygge om på bilen å hvor (eller hvilken bil) du tar deler ifra

det letteste er hvis du har chassinr på bilen du tar 325 delene ifra.

Lykke til!

endelig svar:D

nei. ikke hørt noe om:s får sende mail til de da.

åja. men da er det jo lett.

men har ikke noen bil jeg skal flytte ifra, blir deler ifra litt her og litt der:s

hvordan blir det?

Skrevet
heter ikke biltilsynet mere.. heter statens vegvesen.

her er e-post adresse til region øst i lillehammer.

firmapost-ost@vegvesen.no

hehe.. sant det:P vart proppafull av kjeft av hu i skranken når jeg kalte det bt en gang.. men hva er det som heter biltilsynet nå da?:s

takk:)

Skrevet

men har ikke noen bil jeg skal flytte ifra, blir deler ifra litt her og litt der:s

hvordan blir det?

Det går til helvete.

Må uansett få en bmw-forhandler til å verifisere bygget (at det er 100% korrekt, og at alle deler er skiftet)

Lykke til :)

Skrevet

hvordan blir det?

Det går til helvete.

Må uansett få en bmw-forhandler til å verifisere bygget (at det er 100% korrekt, og at alle deler er skiftet)

Lykke til :)

hvorfor går det til helvette? å få en bmw forhandler til se over skal vel ikke vær noe problem?
Skrevet

Det går mest sansynlig ikke så bra fordi vegvesenet nok vil kreve ganske mye dokumentasjon på hvor alle delene kommer fra. Blant annet kan ikke delene være fra en modell som er eldre enn din osv, og det skal dokumenteres at alle delene er originale 325-deler med chassinr eller regnr. Derfor bør du i aller høyeste grad få tak i en komplett delebil :wink:

Å få BMW til å gå over bygget kan desverre også være et ganske så stort problem, fordi BMW sentralt har bestemt at dette er noe de ikke skal gjøre. Men man kan jo være heldig... :?

Bakvendt, men slik er det. Etter at BMW besluttet å ikke lenger hjelpe kunder med dette, har det blitt ganske vanskelig å få godkjent ombygg. I tillegg har du et ekstra problem med tanke på vektfordeling - 318 har en annen vektfordeling enn 6er-bilene, og du kan risikere å måtte godkjenne med 1 baksete :!: , evt at du ikke får det godkjent i det hele tatt. Er du riktig heldig, kan de sikkert gå igjennom og :wink:

Skrevet

må si meg enig i noe av d hyggmeister skriver. tror du sparer deg mye prakk, skuffelser og penger ved å kjøpe et vrak eller en opprustet 325 å tar deler derfra. d aller beste er jo å kjøpe en original 325...

vekten klarer du regner jeg med, i verste fall blir d en 4-seter men d gjør jo ingenting.

Skrevet

oii såpass:S men blir jo lik vektfordeling på bilen når den er bygd om til 325i som en org 325i har?!

hmm, men da får jeg se etter en 325i delebil da.. blir vel ratt ikke så veldig mye dyrere? viss ikke får jeg selge den jeg har, og kjøpe et 325i vrak:P kjett når jeg har lagd ned en del penger og tid i sveising av rust og drit, for en ganske uerfaren 16 åring. men, men.

men får høre med biltilsynet og sulland på lillehammer jeg da, og finne ut hva jeg skal gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...