Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitter selv og venter på og komme over en motor jeg da. Akkurat solgt unna den siste speedbåten min, og motor, så her sitter jeg uten noe fartøy og ratte rundt i. Nå har jeg en sunwind 13.5, som jeg skal lempe en 40hk på nå tenkte jeg. Se hvordan det går.

Skrik ut om du eller noen du kjenner har en de skal selge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme båt bare uten vinduer jo.. :)

Åssen går din forresten? Hvordan propell kjører du med?

Eika.. Får du tak i Raker 25" evt pris på det

åssen gikk den med 23" ?

raker er det dårligt med der jeg jobber men du må fort regne 5-6000kr men hvis du handler på ebay 2000-3000kr og da får du propellen iløpet av ett par uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Ebay ja.. Prøve å lage meg profil der jeg da.. Hehe

Fikk ikke henta den.. :S

For den i dag håper jeg, men er jo skikkelig dritt vær så for se om det blir no testing ;)

Han jeg kjøpte den av mener den skal være passelig, så får vente å se.. Blir vel iallefall forbedring fra 19"

Er brukt, men så go som ny.. kommer på 4000,-

Den klever`n gir visst lite bau løft, så den er vel nesten liten vits å prøve.. Men er 28" da :)

Tenkte å heise motoren ett hakk å samtidig som jeg bytter impeller.. Den veier vel sikkert nok antar jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg kjenner kjøpte akuratt en splitter ny ballistic 23" og den kom på 2500kr levert på døra 9dager etter bestilling

en cleaver gir nesten ikke løft i det heletatt.. er kun brukanes på fullblods racere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme båt bare uten vinduer jo.. :)

Åssen går din forresten? Hvordan propell kjører du med?

Eika.. Får du tak i Raker 25" evt pris på det

Er egentlig vinduer på den , men venter på plexiglasset som skulle ha kommet .

Har nok for liten propell på min (21 ") , går veldig fort opp til toppfart på 46 knop.

Noen som har en brukt propell som er større og passer på en 84 mod YAMAHA 200 hk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en jeg kjenner kjøpte akuratt en splitter ny ballistic 23" og den kom på 2500kr levert på døra 9dager etter bestilling

en cleaver gir nesten ikke løft i det heletatt.. er kun brukanes på fullblods racere

Å den kjøpte han på ebay?

Ja han sa det var bra på katamaran..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

propellene fra yamaha og merc v6 og mercruiser alpha one drev passer til hverandre så må vel være muligt og finne noen billig og bra her hjemme da...

her har dere ett par linker som kan være verdt og sjekke da

www.batracing.no

www.svera.org

www.blocket.se

www.ebay.com

www.bobsmachine.com

www.finn.no

www.boatsite.se

www.boatlife.se

www.winrace.no <-- turbo propellene demmes er billige og gode

Turbo - www.turbo-props.com/

Stiletto - www.stilettopropeller.com/

Ballistic - www.miwheel.com/MIWheel/products/outboa ... c.htm#ball

Mazco - www.mazcoprops.com/

cleavere er veldig bra på lette båter som har mye løft og høy fart.. jeg kjørte ikke fortere enn ca 75knop med 14x28 cleaver men jeg økte farta opp til 84 med en 14,5x32 ballistic (den var for stor så fikk ikke mer enn 7000rpm) men nå rett føre jeg solgte den så kjøpte jeg en cleaver som var håndlaga av Ron Hill 14,5x29,5" så da skulle jeg vel klart 8200rpm og litt mer fart (men hvem trenger vel mer enn 84knop med en 18foter?)

her er gopropellen jeg aldri fikk prøvd

ronhill.jpg

fikk ikke girhuset mitt blankere enn det her selv om jeg polerte i 5-7timer :S

P2130138.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter selv og venter på og komme over en motor jeg da. Akkurat solgt unna den siste speedbåten min, og motor, så her sitter jeg uten noe fartøy og ratte rundt i. Nå har jeg en sunwind 13.5, som jeg skal lempe en 40hk på nå tenkte jeg. Se hvordan det går.

Skrik ut om du eller noen du kjenner har en de skal selge!

vi har en 03mod yamaha 40 med kortstamme og powertrim til salgs på jobb for 40 000

send meg en pm hvis det er intresangt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eika har du noen tips til hvilken propell jeg burde kjøpe ?

Båten er en sun win 21 fot og motor Yamaha 200hk v6 begge 84 mod .

Har null peiling på dette . Skulle gjerne hatt litt mer toppfart gjør bare 46 knop nå . Er veldig kjapp opp dit da . Det eneste jeg ser på propellen er 21 .

Mva Ole Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eika har du noen tips til hvilken propell jeg burde kjøpe ?

Båten er en sun win 21 fot og motor Yamaha 200hk v6 begge 84 mod .

Har null peiling på dette . Skulle gjerne hatt litt mer toppfart gjør bare 46 knop nå . Er veldig kjapp opp dit da . Det eneste jeg ser på propellen er 21 .

Mva Ole Anders

åssen turtall har du på toppfarta? hvor lavt står propell akselen i forhold til bunnen på båten? har du lift?

23-26" tenker jeg er bra på de båtene deres men nå vet ikke jeg noe om båtene deres da (vekta, løftet, skrog form osv) for det og prøve forskjellige propeller er ett hel#¤%#¤ for man kan ha 2 helt samme båter med samme motor men alikavel så må de ha forskjellige propeller for og fungere optimalt så det finnes desverre ikke no fasit svar om åssen propell du burde ha.. men som sagt raker, ballistic, high five, turbo propeller er bra all-around propeller som gir mye baugløft

ta deg en liten titt inne på www.batracing.no og www.svera.org så finner du kansje noen billige (1500-3000kr stk) og da er det ikke så dyrt atte det ikke er verdt ett forsøk med litt forskjellige propeller og det er jo ikke verre enn og selge de hvis du ikke er fornøyd (propeller er LETT solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...